Bra växter att fästa på inredning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thezzizen
    • May 2004
    • 46

    Bra växter att fästa på inredning?

    Har en liten grotta på ena sidan karet somstår framför ett gäng vallisneria, men skulle gärna ha ngt som går att fästa ovanpå som kanske hänger ner lite framför öppningen, har ni några tips?

    Även i mitten av karet finns ett litet stenparti som behöver något bakom/ovanpå sig! Bakgrunden är väldigt synlig bakom och det skulle vara något som både höjer sig bakåt och något som lägger sig fram över stenarna?

    Vad har ni för tips, snälla!
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    nån mossa? spikblad?

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      problemet med frågan är enbart en liten sak.

      "hänga ner framför öppningen".

      blommor i vatten strävar i princip alltid uppåt mot ljus.

      det gör även alla blommor på land, men de är ibland så "tunga" att de hänger ner över
      exempelvis en blomlåda.

      det gör, mig veterligen iaf, inga blommor i vatten, vattnet bär upp dom så att de kommer att
      alltid sträva uppåt.

      man kan dock få mossor och liknande att växa uppåt från botten, och då täcka sidor / tak på en grotta
      så att man i slutändan bara ser ett litet svart hål vid ingången.

      men hänga ner som så....njauuu....



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #4
        Jag säger javaormbunke! Visserligen växer bladen uppåt, men rötterna strävar ju neråt. Kommer ta ett tag, men jag tyckte det blev väldigt snyggt i mitt gamla kar
        Annars ja... mossa.

        Här kommer två länkar till grottan i mitt gamla kar
        http://www.zoopet.com/forum/attachme...2&d=1296733921 helheten (det är alltså stenen i mitten som egentligen är en grotta)

        http://www.zoopet.com/forum/attachme...9&d=1296734113 Det är dom mörka trådarna som går ner längs med "stenen" som är rötter

        Kommentar

        Arbetssätt...