Var köpa växter Uppsala?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stefan_olausson
    • August 2011
    • 97

    Var köpa växter Uppsala?

    Hej har varit i tre fyra butiker i Uppsala efter växter och tycker alla har dåligt med växter. Har ni någora tips på butiker med bra utbud av akvarieväxter i uppsala dess närområde?
  • Grottbert
    • November 2009
    • 340

    #2
    Nej inga bra tips, ibland har akvarie/djurhobby bra växter men lika ofta är det slut/urplockat.

    tycker ofta dom flesta zoo/akvariebutiker har dåligt utbud förutom standardutbudet här i stan tyvärr. Själv har jag börjat ögna mot nätet och se vilka som skickar när det är kallt ute.

    Kommentar

    • Thaifighter
      • August 2006
      • 420

      #3
      Nog inte bara i Uppsala som det är dåligt sortiment på växter i akvarieaffärerna!
      Tycker att även här nere i Skåne är det rätt så uselt, oftast halvtomma kar med någon enstaka vissen växt!
      Dessutom är utbudet av arter alldeles för klent, oftast samma standard sortiment i alla affärer dvs mest sumpväxter.
      Förr i tiden om man går tillbaka några årtionden var det vanligt med många olika Cryptocoryne arter idag ser man bara 2-3 arter.
      Och vart har Barclaya longifolia tagit vägen, min favorit bland akvarieväxter!

      Thaifighter
      Alla mina fisk-video på Youtube!
      http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

      Kommentar

      • Stefan_olausson
        • August 2011
        • 97

        #4
        Vilka säljer växter på nätet?

        Kommentar

        • källebacken
          • February 2006
          • 574

          #5
          www.plantswap.se är bra sen finns ju alltid Tradera
          Annica

          Kommentar

          • Stefan_olausson
            • August 2011
            • 97

            #6
            Tack, jo tradera har jag koll på och tänkte köpa ytväxter där.

            Kommentar

            Arbetssätt...