Gula blad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #16
    det kanske han är, men jag tror nog att det är ancistrusfamiljen som är den stora boven.

    just svärdisar är som rent godis för en 6-åring.....dvs de äter till de spyr...

    en del ancistrus är riktigt svåra på det och kan aldrig bvänjas vid något annat när de väl har fått
    smak på dom, en del föredrar högkvalatativ annan mat, så dom kan man så att säga hålla ifrån
    svärdisar, en del skiter fullständigt i blommorna.

    jag tror det hänger på vilken stam de kommer ifrån, jag hade vid ett tillfälle 3 olika stammar i mina
    kar, en av dom tuggade sönder allt vad blommor hette, svärdisar, valliasar, etc etc, utom hornsärv och anubias,
    de andra två stammarna tittade inte ens på blommor.

    är väl som med små barn, det som mamma äter när hon bär på rom, det kommer ynglen att för eller senare
    äta med välbehag.


    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Anki L
      • August 2011
      • 606

      #17
      Får skippa Svärdplanta då. Synd för jag tänkte den skulle tilltala Scalarerna att lägga sin rom på.
      350 l

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #18
        anubias funkar nästan bättre till scalarer.


        men tips....vill du behålla rommen.....ta väck malarna.....romätare av rang,,,,,,


        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Anki L
          • August 2011
          • 606

          #19
          Ursprungligen postat av Kensa
          anubias funkar nästan bättre till scalarer.


          men tips....vill du behålla rommen.....ta väck malarna.....romätare av rang,,,,,,


          .
          Åhhh...jag vet... men jag har blivit så sjukt tokig i malar....tänker att Scalarerna ändå kanske äter upp bebisarna själva. Sen blir ju malbebisarna scalaremat...*suck* Nåja...får handla lite Anubias då...
          350 l

          Kommentar

          • Anki L
            • August 2011
            • 606

            #20
            Fast nu när jag fått svar på att Plecon troligtvis är en Vanlig Pleco så misstänker jag ju den skarpt. För det är sen den kom som växterna börjat fara illa och den ska ju vara svår på växter. Mina Ancistrusar har jag haft flera år utan att nåt sånt här hänt. Så Plecon går bort!
            Den kommer att bli för stor ändå för att kunna gå i mitt kar....jäkla affär till att inte veta bättre Den är alltid uppe i nån planta och smaskar. Mina Ancistrusar är små änglar ju!
            350 l

            Kommentar

            • Moving Waves
              • August 2010
              • 1403

              #21
              Ja så är det nog!
              - - -
              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

              Kommentar

              • Anki L
                • August 2011
                • 606

                #22
                Ursprungligen postat av moving waves
                ja så är det nog!
                350 l

                Kommentar

                Arbetssätt...