hur blir jag av med dessa alger? :/

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ekklad
    • February 2011
    • 56

    hur blir jag av med dessa alger? :/

    hur blir jag av med dessa alger eller vad vad det nu är? går ju inte att ta bort utan att förstöra hela växten :/
    det sitter nästan enbart på växter och rötter.

    just nu så har jag 2 lysrör för växter och kör med pmdd, har även kört utan rör eller näring utan någon skillnad.
    har haft karet mer lr mindre proppat med växter men har flyttat ca 50% av dom till annat kar, samma där med dessa alger, tycker ju att så mycket växter borde roffa åt sig all näring.
    har ett par olika malar + en siamesisk algätare men ingen verkar gilla dessa alger


    byter 30% vatten/vecka normalt, men 10%/dag den senaste veckan för att få ner nitrit halten, dock utan större resultat.
    nitrit ligger på 0.3mg/l vet dock inte hur bra mitt test är (tropical no2 test, droppar)
    ph: 7-7.5
    salt: 0.5-1dl/100l

    matar 2 gånger / dag med mestadels räkor + lite algtabletter. är noga med att räkorna äts upp och inte ligger på botten allt för länge.



  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    vad är det för lysrör du har? har du reflektorer? hur stort är karet?

    Kommentar

    • ekklad
      • February 2011
      • 56

      #3
      540 liter, 1 grolux och ett philips tror ja det är med reflektor på de röret.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Ser ut som tofsalger, och siameser äter sådana om de inte får smaskigare mat på annat håll. Köp 3-4 lika stora siameser till och mata inte på en vecka. Då borde du se resultat.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • ekklad
          • February 2011
          • 56

          #5
          ok får prova det har ändå tänkt att skaffa några fler siameser men har dock aldrig sett att dom ens smakat på dessa alger :/

          Kommentar

          Arbetssätt...