Växter i en rot?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Luddson
    • August 2011
    • 529

    Växter i en rot?

    Hej, jag har satt in lite små växter i en rot.
    Kommer detta fungera eller behöver dom vara i sand/grus med rötterna?
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Ursprungligen postat av Luddson
    Hej, jag har satt in lite små växter i en rot.
    Kommer detta fungera eller behöver dom vara i sand/grus med rötterna?
    Vad är det för växter du har satt fast på roten?

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Luddson
      • August 2011
      • 529

      #3
      Vet faktiskt inte vad den heter, på affären där jag köpte den visste dom inte häller.

      Här är en bild på den:
      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Ursprungligen postat av Luddson
        Vet faktiskt inte vad den heter, på affären där jag köpte den visste dom inte häller.

        Här är en bild på den:
        http://imageshack.us/photo/my-images/822/vxt2.jpg/
        Det där är nog någon sort av ludwigia - tror jag. Du får säkert andra svar om jag har fel. Den växer tyvärr inte fast på rötter.
        Dom växter som trivs utmärkt att binda fast på stenar och rötter är b.l.a. olika sorters mossor, javaormbuske och anubias.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          njaaa.....ludviga,,,,kanske men kanske inte...

          tror mer på den här:





          eller nära släkting iaf...


          hur som haver.....vill ha sand att stå i, vilket ovan talare nämde.....

          mossor + anubias är de vanliga som funkar ovan gruset....



          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Akvarieentusiasten
            • September 2011
            • 224

            #6
            Skulle det inte kunna vara en Micranthemum Umbrosum? Inte för att det förändrar era råd, men bara som en tanke om vilken växt det kan vara
            /Cicci

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #7
              Hoppas att någon växtexpert träder in - jag är dessvärre inte en av dem
              Ibland blir jag irriterad - jag menar hur svårt kan det vara att sticka ner en plastgrej i växten, som talar om vilken sort. Tror bara att det är Nygaards som har det - i alla fall i växterna som skickas hit upp där jag bor - men tyvärr finns inte alltid växter därifrån.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                #8
                Ursprungligen postat av gullefjun
                Hoppas att någon växtexpert träder in - jag är dessvärre inte en av dem
                Ibland blir jag irriterad - jag menar hur svårt kan det vara att sticka ner en plastgrej i växten, som talar om vilken sort. Tror bara att det är Nygaards som har det - i alla fall i växterna som skickas hit upp där jag bor - men tyvärr finns inte alltid växter därifrån.

                //Inger
                Jag vet att flera handlare är ytterst irriterade på det nuvarande systemet för märkning från grossisternas sida. Varje lapp ksotar tydligen 2-4kr/st och leveraras löst i någon påse. Beställer de mycket växter i en leverans blir det hel del jobb att artbestämma och märka samt att den extra kostnaden minskar marginalerna.
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                Arbetssätt...