Onlinebutik med akvarieväxter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nyxisonline
    • August 2011
    • 28

    Onlinebutik med akvarieväxter?

    Hej på er!
    Som rubriken antyder behöver jag tips på onlinebutiker för akvarieväxter. Lokala akvariebutiken har inte så stort utbud... Tack på förhand!
    Om man inte frågar får man inget veta.
  • nyxisonline
    • August 2011
    • 28

    #2
    Passar förresten på att fråga också om tips på flytväxt i ett litet akvarium med asientema?
    Om man inte frågar får man inget veta.

    Kommentar

    • Näbbgäddan
      • May 2007
      • 18

      #3
      Extraplant från tyskland har jag provat

      De har ett stort sortement och justa priser om euron är okej i förhållande till kronan. Men frakten blir ganska dyr så passa på att köpa på dig en hel del, eller gå ihop med någon annan. När jag beställde strulade leveransen och jag fick vänta länge på mina växter nästan 3 veckor.Det var dock inte firman som trasslade utan DHL. Det var under den "stora kölden "när vi låg runt 20 minus varje dag. Men växterna var rätt fräscha då de kom fram. Packade i frigolitlåda. Fast mer fintrådiga gräslika växter får man se uppmed då de tål mindre hantering. Som det verkar. Jag vet att USA har flera som skickar växter men då blir det tull avgifter+ dyr frakt. Håller man sig innom EU så slipper man det. Polen Danmark och Tyskland verkar vara länder med stort akvarie intresse och många butiker. Men jag har bara provat Extraplant.

      http://www.extraplant.com/
      Jag vet att vi människor och fiskarna kan leva i fred med varandra.


      Källa: George W. Bush

      Kommentar

      • nyxisonline
        • August 2011
        • 28

        #4
        Tack för tips! Ska kolla upp!
        Om man inte frågar får man inget veta.

        Kommentar

        • netweaver
          • May 2006
          • 486

          #5
          Jag har beställt från http://www.aquaristic.net/ och allt överlevde frakten.
          \\
          Nybörjare varje dag jag vaknar

          Kommentar

          • raabe
            • October 2007
            • 23

            #6

            Jag har bästellt här i från en gång och alla växter klarade sig och är nu ganska stora.

            Kommentar

            • Svetsaren
              • July 2009
              • 193

              #7
              Ceratopteris kanske?

              Kommentar

              Arbetssätt...