Pmdd?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juwel150
    • November 2007
    • 36

    Pmdd?

    vet någon om det finns att köpa fördigblandat, det verkar rätt rörigt att "koka ihop" eller vet ni något annat bra gödningsmedel?
  • Anki L
    • August 2011
    • 606

    #2
    Jag beställde hos http://www.haack.se/pmdd/ Det enda som du behöver är tre små petflaskor och kranvatten. Klart att använda många många byten framöver. Förklaring finns på sidan och det kommer i tre olika påsar. Till o med jag fixade det!
    350 l

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      #3
      instämmer med föregående talare. beställde också därifrån och det är väldigt enkelt att blanda, plus att de är bra beskrivet. sen finns de en sida där du enkelt kan räkna ut hur mycket du ska blanda.



      kör på, de gör verkligen skillnad med växterna.
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • Grothras
        • July 2009
        • 401

        #4
        Ska du göra det för första gången så är det smidigt med de portionspåsarna som du kan beställa. På haacks hemsida. Annars kan du beställa hela påsar och sedan blanda själv med en kalkylatorn som MrH bidrog med. Det är mycket smidigt och enkelt.

        Kommentar

        • Juwel150
          • November 2007
          • 36

          #5
          Tack så mycket, hur länge håller lösningarna sig i flaskorna och hur ofta bör man tillsätta pmdd, vid varje vattenbyte? eller oftare?

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            #6
            de håller sig tills flaskan är slut. om du nu inte blandar i 20L flaskor för då vette tusan om de håller.
            ja blandade i 3 olika 50cl till mitt 375L, å de räcker länge då och märkte aldrig av att de blev dåligt.

            tillsatte vid varje vattenbyte och de räckte för mig allafall. nu hade ja inte något rent växtkar som var överfullt med växter men en hel del fanns de ju.
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • SarahE
              • August 2011
              • 199

              #7
              Fråga: Varför är pmdd bättre än andra gödningsmedel. Motverkar det tillväxt av alger? OM man redan har annat gödning i karet, måste man ta bort det innan man använder pmdd?/Sarah

              Kommentar

              • slade
                • May 2010
                • 159

                #8
                Ursprungligen postat av SarahE
                Fråga: Varför är pmdd bättre än andra gödningsmedel. Motverkar det tillväxt av alger? OM man redan har annat gödning i karet, måste man ta bort det innan man använder pmdd?/Sarah
                Det blir framförallt billigare.
                450 L SA
                80 L SA

                Kommentar

                Arbetssätt...