De'där med gödning..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MsDimitri
    • July 2011
    • 140

    #16
    Bumpar igång tråden igen!

    Behöver ganska mycket hjälp nu! Verkar som att jag har fått någon brun alg som fäster på glasrutan och attackerar växternas blad.
    Den sitter hårt som fan på glasrutan. Lägger i ec & pmdd som vanligt. Borde jag öka dosen på något? Vill verkligen inte slänga några växter. Växternas blad har också börjat blekna och fått en mer gulaktig nyans.. De som är närmast ytan har fåttröda blad istället för de gröna de brukar ha.

    Det är lite nitrit i vattnet ca 0.3/l så har inte matat i två dagar & ska nu göra ett vattenbyte.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #17
      vad har du för ljus. låter som ett ljusproblem

      Kommentar

      • MsDimitri
        • July 2011
        • 140

        #18
        Det är Juwels T5 , de är ju nya.. Borde man skaffa reflektorer i sådan fall?

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #19
          ja det tycker jag. få ner så mycket ljus som möjligt ner i karet.

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #20
            är inte juwel ganska kända för att ha totalt urusla originalrör.

            mitt 240 liters riokar hade rör som om man var snäll skulle kunna jämföras med dåliga
            rör från den lokala indutribyggnaden där det har varit en verksamhet som spydde damm omkring sig.

            blidde till att byta för att få lite ordning på torpet när det gäller ljuset.


            och det hör till historien att jag tillhör den lilla obetydliga skaran som tycker att nästan alla
            har för mycket ljus i sina burkar......




            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • MsDimitri
              • July 2011
              • 140

              #21
              Suck. Då blire till djuraffären idag (igen) och köpa reflektorer. Hah , mitt rätt ovana öga tyckte att det var För mycket ljus i början, blev nästan bländad av det starka ljuset när man öppnade luckan..

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #22
                haha. du det är inget mot min lampa till min kub. 4 st 24W lysrör. o en metallhalogen på 250W . det är direkt skadligt att titta in i den. är som en jävligt bra dag i grekland när den tänder.

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #23
                  [QUOTE=hannesc;1538774]en jävligt bra dag i grekland QUOTE]


                  är väl snart det enda som är bra därnere,,,,,,,



                  .
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #24
                    true story..

                    Kommentar

                    • MsDimitri
                      • July 2011
                      • 140

                      #25
                      Haha! Blev inga reflektorer idag , de hade inga på lagret. Skulle komma om två veckor .. jo tack!
                      Hade slut på easycarbo sen någon dag så jag köpte ö.. Happy-Life HappyCarbo (??) Får se hur det funkar.

                      Såg förresten nu att det är toffsalger när jag kollade närmare!

                      Borde jag dosera nått speciellt extra nu medans jag väntar på att reflektorerna ska komma?

                      Kommentar

                      Arbetssätt...