Cryptocoryne vars blad gulnar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • water drop
    • April 2010
    • 243

    Cryptocoryne vars blad gulnar!

    Hej!

    Ett av bladen på min Cryptocoryne har börjat bli gult! Många blad har även blivit lite gröna.. ska de inte vara bruna?
    Vad händer med min växt?

    Det gula bladet är till vänster på växten:
    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    //Sofia
  • Kaptenen
    • May 2011
    • 6

    #2
    Kan ju vara ett gammalt blad som håller på att tyna bort. Bladen lever ju inte för evigt.

    Jag är ingen expert på cryptocoryner, men jag kan tänka mig, att eftersom wendtii "brown" och "green" är i princip samma växt, så kan de säkert skifta via bladen och ja....skumt svar.

    Det kan ju vara att du har förändrat något på sistone. Ny gödning, nytt ljus eller att du har flyttat på dem kan ge olika konsekvenser. Sen ser det ut som att de äldre bladen är grönare, vilket visar att det kan vara ett rent ålderstecken.
    Water forever, life forever

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #3
      Crypts ser väldigt olika ut beroende på förhållanden som ljus, näring, osv.
      Det är inget konstigt om skott från en och samma planta ser olika ut i olika kar. Jag har wendtii som är i princip helt brun i ett kar men som är ljust grön i ett kar med betydligt mindre ljus.
      Nya blad är ofta ljusare och grönare till en början.
      blad som blir gula brukar vara blad som håller på att dö.
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • water drop
        • April 2010
        • 243

        #4
        okej tack för svaren! Då behöver jag inte oroa mig

        Kommentar

        Arbetssätt...