Användning av PMDD

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jakob.S
    • July 2011
    • 43

    Användning av PMDD

    Hejsan! jag har precis beställt pmdd och undrar nu hur man ska använda det?

    ni får gärna ge råd om allt som har med pmdd att göra

    MVH Jakob
    530L Påfågelciklider
    320L Malawi/Mal kar
    5st 100L Guppy/Barber
    1st 100L Malar
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Hej! PMDD är ganska enkelt att bruka, om man har ett akvarium på 100 liter så tar man 10 ml ifrån varje flaska. (3 st)

    Har man således ett 54 liters så kör man till exempel 5,4 ml. Jag har ett 54 liters i hallen som har växt igen totalt sedan jag började med grejorna, det är helt sjukt! Växterna producerar så mycket syre så att de släpper luftbubblor hela tiden. Jag tycker att det är fint så jag har inte ansat något, det är nog dags snart.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #3
      om du har ett litet kar så blanda micro näringen för sig i en egen flaska. om du blandar micron med den andra som det står att man ska blanda den med (har glömmt vilken det är ) och du inte använder så mycket så kommer den flaskan att bli dålig.

      Kommentar

      • Jakob.S
        • July 2011
        • 43

        #4
        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Hej! PMDD är ganska enkelt att bruka, om man har ett akvarium på 100 liter så tar man 10 ml ifrån varje flaska. (3 st)

        Har man således ett 54 liters så kör man till exempel 5,4 ml. Jag har ett 54 liters i hallen som har växt igen totalt sedan jag började med grejorna, det är helt sjukt! Växterna producerar så mycket syre så att de släpper luftbubblor hela tiden. Jag tycker att det är fint så jag har inte ansat något, det är nog dags snart.
        Tack för svaret! jo jag hoppas på att det är ett mirakelmedel som alla säger
        530L Påfågelciklider
        320L Malawi/Mal kar
        5st 100L Guppy/Barber
        1st 100L Malar

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          #5
          Det var så lite så.
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          Arbetssätt...