Vit vattenormbunke

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanadhoc
    • April 2011
    • 377

    Vit vattenormbunke

    Hej!
    Jag har ett par vattenormbunkar som både är planterade och flyter på ytan. Tyvärr har alla fått mycket ljusa, nästan vita, blad och jag undrar vad det kan bero på och hur det kan fixas?

    Tacksam för svar!!
    MVH//
    Johan

    Projekt 300 liter diskus»
    Projekt inomhusdamm - sköldpadda»
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    En del växter som växer fort hinner inte få klorofyllen påfylld i samma takt, så det kan vara en anledning. En värsting när det gäller den biten är Limnophila sessiflora.
    Näringsbrist kan vara en annan anledning, men i ditt fall är jag tveksam då jag har för mig att du göder karet?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Johanadhoc
      • April 2011
      • 377

      #3
      Jag göder med easycarbo. Just nu göder jag 1 ml per 50 liter varje dag. Borde jag öka doseringen?
      MVH//
      Johan

      Projekt 300 liter diskus»
      Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Göder du inte med tex PMDD?
        Isf kan det vara näringsbrist, och att i det fallet utöka EC skulle troligen inte förbättra läget...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Moving Waves
          • August 2010
          • 1403

          #5
          Easy carbo är dock ingen gödning i klassisk bemärkelse. Det ger koltillskott, något man annars kan göra med en co2-anläggning. När man talar gödning menar man Kväve, fosfor och andra ämnen. Alltså växtgödning på flaska eller pmdd.
          - - -
          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

          Kommentar

          • Johanadhoc
            • April 2011
            • 377

            #6
            Jag har beställt grejer till pmdd men de har inte kommit än. Men jag får återkomma när jag får sakerna och se om det hjälper. Tack så mycket!
            MVH//
            Johan

            Projekt 300 liter diskus»
            Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

            Kommentar

            Arbetssätt...