Cryptcoryne - klåda på händerna..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Cryptcoryne - klåda på händerna..

    Måste kolla om det är några fler än jag som får klåda i händerna speciellt mellan fingrarna när man hanterar växtsläktet Cryptocoryne, den kommer efter någon timme?

    Jag får hemsk klåda av dessa när jag tex. planterar denna växt, tyvärr så vill jag ha mycket av denna växt i mina kar så det är bara att härda ut.

    Vill bara kolla om det bara är jag som får denna hemska klåda trots att man är noga att tvätta händerna efteråt.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    #2
    Aldrig varit med om varken under eller över vatten. Skaffa latexvantar utan talk finns på apoteket.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #3
      Jepp, har såna hemma.
      Skall testa om det går att ha dem när jag skall göra om karet, behöver ju inte ha så mycket vatten då.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        #4
        Jag har både med å utan talk började använda sådana i måleriet på jobbet nu har jag sådana i var hörn hemma, jobbet, i bilen smidigt som satan. By the way så växer mina crypto ur miniväxthuset på fönsterbänken. Skall dela dem en gång till och sedan kolla hur det går att anpassa dem till undervattens liv igen.
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • Bygert
          • March 2010
          • 2169

          #5
          Inget jag hört talas om tidigare men tydligen inget nytt fenomen:


          Just wondering, it's the second time I rescaped my tank, and for some funny reason after each of the rescapes my arm feels really itchy. This only happened after I added in some C.albida* and C.Balanse. Is there a interesting possibilty that either of this plants give out some sort of sap or whatever that is causing my itch? Just for general knowledge :grin: *Not sure of the spelling.

          my-mac.net är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, my-mac.net har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!

          Denna webbplats är till salu! aquaticplantenthusiasts.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, aquaticplantenthusiasts.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!
          Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            #6
            Se där inte bara jag då som får klåda.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            Arbetssätt...