PMDD och förvaring.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eliyao
    • April 2011
    • 558

    PMDD och förvaring.

    Hej,

    Jag började för ca 1 månad sen med PMDD och tycker det fungerar perfekt

    Idag skulle jag dosera och såg då att min flaska med K2SO4 KALIUMSULFAT MICRO+ 25ML har blivit lite konstig typ som det finns fruktkött i den? har jag förvarat den fel? har inte haft någon av flaskorna i kylskåp, ska man ha dom i kylen? och är det nu "farligt" att använda den?

    tack för svar.

    MVH eliyao
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    jag har haft min i kylskåp men det har endå blivit några vita små klumpar i den. jag har använt min bara det att jag har inte hällt i de vita klumparna i karet. funkar bra

    Kommentar

    • eliyao
      • April 2011
      • 558

      #3
      okej skönt att höra! Men jag undrar ska man ha alla 3 flaskor i kylen eller bara den? jag har ca 4+ i kylen. Tack för svaret.

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #4
        jag har bara den i kylen. de andra har jag i akvarieskåpet.

        Kommentar

        • eliyao
          • April 2011
          • 558

          #5
          jag med, nu

          Kommentar

          • sme_h
            • November 2003
            • 625

            #6
            Det lär ju inte vara vattenatomerna som fäller ut så någonting går ni nog mist om. Jag Fick alltid samma problem så nu doserar ja micro+ direkt från koncentratet. Funkar bra om Akvariumet inte är jättelitet
            1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
            http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #7
              ok, ja det kan nog va så. men jag har inte sett någon minskad tillväxt iallafall, ännu
              nästa sats jag blandar till så ska jag nog ha dom var för sig om det inte blir någon fällning då.

              Kommentar

              • eliyao
                • April 2011
                • 558

                #8
                så nu doserar ja micro+ direkt från koncentratet
                hur går du till väga då?, låter lite krångligt eller?

                Kommentar

                • irwin_fletch
                  • April 2009
                  • 544

                  #9
                  Många använder torrgödning och skillnaden som jag förstår det som är att man slipper blanda i flaskor om man nu tycker det är jobbigt. Fruktköttet du beskriver är mögel har jag fått berättat för mig. Det får min microflaska alltid trots förvaring i kylen. Häller i microgödningen genom en finmaskig håv. Fungerar perfekt och är inget att oroa sig för!

                  Kommentar

                  • eliyao
                    • April 2011
                    • 558

                    #10
                    Häller i microgödningen genom en finmaskig håv
                    ska tänka på det nästa gång, det kom ju in lite "mögel" i akvariet, det är väll ingen katastrof?

                    Tack för tipset!

                    Kommentar

                    • sme_h
                      • November 2003
                      • 625

                      #11
                      Ursprungligen postat av eliyao
                      hur går du till väga då?, låter lite krångligt eller?
                      Nej det är ju bara att hälla i akvariet. 5ml per 1000L är heldos. Eller ett kryddmått åt 200l. Blir lite knepigt med litet akvarium som sagt.

                      Nu är det ju inget problem då kanske om det bara är mögel men som jag hört tidigare ska man ju ha riktigt mjukt vatten till flaskblandningen för att microgödningen inte ska förstöras.
                      1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
                      http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

                      Kommentar

                      • eliyao
                        • April 2011
                        • 558

                        #12
                        får se hur jag gör, just nu har jag rensat flaskan genom att sila vätskan så hoppas det inte blir för mycket nytt "kött" nu när flaskan är i kylen. Tack för alla svar!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...