Flytväxter till liten kub?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    Flytväxter till liten kub?

    Hej!
    Någon som har något bra tips på en liten flytväxt som inte tar över hela akvariet så som andmat, som passar i en 30-literskub? Gärna en sort med rötter som sticker ner lite under ytan.

    Sen undrar jag oxå om det är väldigt svårt att få tag på flytväxter? Har varit runt till alla akvariebutiker i karlstadområdet under en lång tid för att köpa just flytväxter, men dom har aldrig några riktiga flytväxter. Vill inte ha demersum flytandes runt i akvariet precis.
  • Simon Wikström
    • January 2011
    • 223

    #2
    Pistia stratiotes är en flytväxt med ganska långa rötter. Jag har såna och dom förökar sig inte så snabbt.
    Mvh Simon
    720 l med 2 st Hypostomus soniae.
    105 l med VF Poecilia reticulata.

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      Jag har Frogbite i min 30 liters dennerlekub, har låtit de växa till sig för att försöka täcka ytan å göra det jobbigt för algerna just nu. De får riktigt långa rötter, ända ner till botten
      As a leading dynamic DNS provider, Dyn eliminates the headache and human error associated with tracking ever-changing IP addresses and purchasing pricey static IPs.

      Kommentar

      • Falconer
        • November 2005
        • 786

        #4
        Okej,
        Frogbite, vad är det latinska namnet?
        Kanske får be någon affär ta hem någon av dom. Funderat på musselblomma förut.

        Kommentar

        Arbetssätt...