några till växter kanske

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • casperigranarp
    • January 2010
    • 148

    några till växter kanske

    har startat mitt 100l akvarium som jag just nu inte har så mycket växter i jag har


    weeping mossa
    något litet skott från mitt andra akvarium
    snart japansk mossboll
    snart java mossa

    är det någon som har något tips på mer växter i karet ska det gå crystal black så växterna får inte vara i behov av pmdd eller co2 eller nått sånt
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    vadå får inte vara behov av PMDD o co2. visst kan räkor vara lite känsliga ibland men visst klarar de lite co2 o PMDD.

    men vallisneria, anubias,hornsäv, nån hygrophylia kanske, nån rotala. det är väl bara att pytsa i vad du tycker är snyggt.

    Kommentar

    • casperigranarp
      • January 2010
      • 148

      #3
      har läst att speciellt crystal är känsliga för sånt

      Kommentar

      • Midde
        • August 2008
        • 250

        #4
        Jag tycker inte man ska ha gödning eller co2 till räkor.

        Javaormbunke vill jag tipsa om. Vattenpest är väldigt snygg planterad tycker jag. Jag var på Södermalms akvarieaffär och fick med mig en växt hem som Jan påstod ska vara enkel - Micranthemum ambrosum. Man förökar den genom att klippa av den o sätta skotten i sanden. Flytväxter uppskattas av räkyngel. Kanske musselblomma? Hornsärv är snygg planterad.
        Det är fult att inte ha akvarium

        Kommentar

        • casperigranarp
          • January 2010
          • 148

          #5
          ja får se vad jag hittar när jag får lite mer pengar

          Kommentar

          • Midde
            • August 2008
            • 250

            #6
            Jag kan skicka lite hornsärv och andmat om du är intresserad. De flesta brukar inte vilja ha andmat, men jag frågar iaf. Jag har inte så mycket överskott på hornsärv just nu så jag kan bara skicka en liten del.
            Det är fult att inte ha akvarium

            Kommentar

            Arbetssätt...