växter på nätet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrkjellman
    • March 2006
    • 203

    växter på nätet

    finns det något ställe mer än tradera där man kan köpa växter online?
    /Mr Kjellman
    1 st 240L
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    plantswap.se är stort. Eller varför inte har på vår annonsavdelning? Längst upp finns dom.

    Kommentar

    • Nasso
      • November 2010
      • 719

      #3
      Jag vet att aquaristic.net säljer växter. Har stort sortiment också. Tyvärr är det i tyskland och de har rätt rejäl frakt.

      Någon som vet någon annan butik som säljer över nätet?
      /Emil Andersson
      120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        www.ebay.com
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • mollsan
          • March 2010
          • 228

          #5
          Vet att http://aquantastic.se/index.php ska börja med växter i sin butik!
          Troligen i veckan som kommer eller så efter vad jag hört så håll utkik där!
          www.guppys.se
          Svenska GuppySällskapet
          Forum-Nybörjarinfo-Genetik

          Kommentar

          • missDementia
            • June 2011
            • 24

            #6
            Har precis fått hem en leverans från Aquantastic. Inte nog med att det tog en månad, jag fick maila flera ggr innan jag fick svar, att några växter inte fanns hemma därav försening. När nu väl paketet kom så saknas ändå en växt!!! INTE NÖJD!!! :-(
            Endast döda fiskar flyter med strömmen

            Kommentar

            • missDementia
              • June 2011
              • 24

              #7
              Återigen dålig service på Aquantastic. efter några dagar fick jag svar, att den växt jag beställt, och BETALT,. inte fanns hos leverantören så jag skulle få välja en annan. Om jag ville ha lista på vad de har inne, så var det bara att be omden. Vilket jag gjorde. Flera dar senare ännu inget svar!!! Så nu har jag mailat igen.... TRÖTTSAMT

              Alltså, det är UNDER ALL KRITIK hur jävla dåligt de skött detta.
              Okej, att det är förseningar, men då kan man maila eller ringa och informera om det. Okej att en växt är slut, men då informerar man väl om det också? Jag ska väl inte behöva kontakta DEM för att få veta att den inte fanns?? När jag redan betalt och allt!
              SUCK. nej aldrig mer nån beställning dit iallafall...
              Endast döda fiskar flyter med strömmen

              Kommentar

              • Gur4m1
                • June 2011
                • 96

                #8
                Ser att plantswap.se redan är rekomenderad. Jättebra ställe där du kan få tag i det mesta. Supernöjd med min erfarenhet därifrån även omd et inte är som just Tradera.
                Nothing fancy, no tricks...

                Kommentar

                • chricka
                  • February 2009
                  • 198

                  #9
                  Jag har flera gånger handlat på Aquantastic och fått snabba leveranser jag är nöjd med dom men kanske bara haft tur-

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    #10
                    På Plantswap och alla andra akvarieforum brukar man hitta allt man söker och jag har ännu inte åkt på någon nit trots ett antal köp (och sålda objekt).
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • missDementia
                      • June 2011
                      • 24

                      #11
                      Nu ha rjag från aquantastic fått, inte bara 1 utan 2 ersättningsväxter, en termometer och 2 andrea småpryttlar som ersättning, och denna gång gick det bvara på 2 dar från de mailade mig att de skulle skicka en växt, tills ett fullpackat paket kom Så med detta är jag ändå nöjd. Förklaringen för alla förseningar var semestrar och sjukdom. (Dock står jag fast vid att det är dålig service, om man ska ha semestrar kan man skriva i sin webbutik att man inte kan svara på mail eller ta hand om ordrar under den tiden....)
                      Endast döda fiskar flyter med strömmen

                      Kommentar

                      • GlennWiberg
                        • May 2011
                        • 301

                        #12
                        Jag skulle beställa från aquantastic.se då jag mejlade dom men en väldigt enkel fråga som dom skiter i att svara på. Står tom att dom besvara alla mejl inom 24 timmar har gått flera dagar nu utan något svar samt att jag skickade 2 mejl. Detta säger ju en hel del om hur företaget sedan är.

                        Kommentar

                        • VisualDarkness
                          • February 2010
                          • 7417

                          #13
                          Ursprungligen postat av GlennWiberg
                          Jag skulle beställa från aquantastic.se då jag mejlade dom men en väldigt enkel fråga som dom skiter i att svara på. Står tom att dom besvara alla mejl inom 24 timmar har gått flera dagar nu utan något svar samt att jag skickade 2 mejl. Detta säger ju en hel del om hur företaget sedan är.
                          Jag fick snabba svar på mängder av frågor just när han övergick från tradera till egen butik. Kanske blivit sämre?
                          180l Sällskap:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                          60l Asien:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                          Kommentar

                          • GlennWiberg
                            • May 2011
                            • 301

                            #14
                            Ursprungligen postat av VisualDarkness
                            Jag fick snabba svar på mängder av frågor just när han övergick från tradera till egen butik. Kanske blivit sämre?
                            Ja antagligen för han har även stängt av telefonen så går inte att ringa heller.

                            Kommentar

                            • GlennWiberg
                              • May 2011
                              • 301

                              #15
                              Ursprungligen postat av VisualDarkness
                              Jag fick snabba svar på mängder av frågor just när han övergick från tradera till egen butik. Kanske blivit sämre?
                              Han ska tydligen slå igen hemsidan och bara fokusera sig på tradera.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...