Positiv trend

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonasroman
    • January 2011
    • 635

    Positiv trend

    För att inte smutsa ner andra trådar postar jag här lite kort...
    Nåt har skett idag i karet som är positivt. Kort observationstid fortfarande men jag anar en vändning...mkt fin tillväxt o fina blad...o vissa av de där algerna som kom tillbaka på nästan timmar, har inte kommit tillbaka nu. Vattnet ser också väldigt mkt klarare ut..
    Koldioxid o pmdd är väl en av anledningarna....o enligt de jag snappat upp så råder väl nu relativ ammoniumbrist som biologisk förklaring....defdac..jag vet exakt vad du tänker nu...men jag har tagit av den skottsäkra västen, så skjut inte;-)...
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    .men jag har tagit av den skottsäkra västen, så skjut inte;-)...
    Vi kör lite sparring istället 8)

    o vissa av de där algerna som kom tillbaka på nästan timmar, har inte kommit tillbaka nu.
    Hoppas verkligen du slipper dammalger.. Annars är den värsta algen jag vet toffsalger som brukar komma vid svajjiga CO2-nivåer. Med pH-controller borde dock risken för dessa vara minimal.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • Jonasroman
      • January 2011
      • 635

      #3
      Ja...Det var nog inte dammalger...nu ser det jäkligt fint ut...kanske låter konstigt men det har liksom vänt bara på ett par dar...
      Hmm....kan de ha ett samband med att jag för första gången doserade fulldos pmdd..;-)....

      De e inte de defdac att jag inte trott dig, att nitrat inte är algtriggaren etc..klart jag tror på empiriska försök o verkligheten ljuger inte....har bara velat förstå, ha en förklaringsmodell...o den börjar klarna

      En faktor till framgången nu är nog också att jag innan hafe lite eftermiddagssol in i karet, där ett persienninköp gjort gott..

      Kommentar

      Arbetssätt...