Varning för smittsamma mossbollar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Josie
    • November 2009
    • 36

    Varning för smittsamma mossbollar!

    De ser så mysiga ut, men ack så besvärliga att bli av med.
    Jag har gjort mig av med mina 3 bollar, och tror att jag kommer att få vänja mig vid att rensa bort långa algtovor ur 2 av mina akvarium en lång tid framöver. De borde komma med någon slags varningstext!
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Jag hade dessa i min Dennerlekub och de har klätt in bakgrunden men jag personligen tycker att det bara är fint

    Tussarna är ju lätta att nypa bort om man inte vill ha dem.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • MVN
      • September 2009
      • 181

      #3
      mossbollarna är oftast alger, klart du ökar risken att de sprider sig om du medvetet har de i akvariet.
      Senast redigerad av MVN; 09 March 2011, 21:27.

      Kommentar

      • Josie
        • November 2009
        • 36

        #4
        Jag hade dessa i min Dennerlekub och de har klätt in bakgrunden men jag personligen tycker att det bara är fint
        Det låter vackert. I Mina akvarium hänger Cladophoran bara som tovor och trådar på växterna. Men det är sant, att det inte är något jätte problem om man är där och rensar. Några av mina mossor tenderar också att sprida sig på ett okontrollerat sätt. Det är ju svårt att förutsäga innan man stoppar ner dom i akvariet. Helst vill man ju ha växter som trivs lagom bra.
        Senast redigerad av Josie; 13 March 2011, 11:21.

        Kommentar

        • DaRe

          • June 2009
          • 2227

          #5
          Har du bilder?

          Jag tycker det låter snyggt, men det tyckte jag också attd et var då jag första gången fick cyano,... Tills det helt tog över och det klargröna fick det att vändas i magen på mig.
          Checking out...

          Kommentar

          Arbetssätt...