Varför trivs inte min vallisinera?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #31
    Ursprungligen postat av Comfort
    nu har ni ju sagt olika här i tråden och jag ar petat lite kulor, så vi får helt enkelt se om de tar sig
    Det blir ju lite kaka på kaka med kulor och pmdd, fast det gör säkert ingen skada heller så länge du har i pmdd, är faktiskt lite osäker på varför Jens rekomenderar kulor när du redan har pmdd så det får han svara på, men jag kan inte se nån anledning till dom utan fundera på att börja med mäsk istället om du vill få fina växter

    Kommentar

    • toggaj
      • November 2009
      • 220

      #32
      Jag har i mer än fyttio år haft akvarier av och till. Under de senaste åren har jag med hjälp av internet fått ta del av andras erfarenheter i olika forum, inte minst detta vilket har utvecklat mig som akvarist ytterligare. Där har jag fått ta del av och lära mig väldigt mycket bl.a. hur man får ett fungerande växtakvarium. PMDD, CO2 och bra ljus gör att jag har en otrolig fart på växterna i mina akvarier med små algproblem vilket i sin tur leder till att jag är nöjd med utseendet i karen och att jag finner min hobby fortsatt intressant. Alltså Comfort börja med CO2
      Senast redigerad av toggaj; 04 March 2011, 23:44.

      Kommentar

      • Comfort
        • February 2010
        • 24

        #33
        kan meddela att nu sen jag lade i kulor har de skjutit upp flera nya blad, så nån skillnad gör de nog

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #34
          Ser ju lovande ut.
          Visst är det så, att det borde räcka med PMDD. Men utan att testa nivåerna av mikronäringsämnena i vattnet vet man inte ifall den dos man öser i faktiskt räcker. Sedan, hur väl PMDD funkar vid olika pH är ju ett kärt ämne för diskussion.

          Kulorna i bottnen är en extra källa som inte påverkar akvariet så mycket i övrigt, bara man inte bökar omkring i bottnen där de ligger ständigt och jämnt.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          Arbetssätt...