Dosera PMDD 2 ggr/v?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexia
    • January 2011
    • 509

    #16
    Jag snodde lite växter till nanokaret, mycket därför saxen fick vara med (ja förutom det algangripna som klipptes ner). Men annars är tanken att nu låta det växa till sig ordentligt utan 'ingrepp', så det får 'buska till' sig lite mer. Bor ju guppy, platy och neontetror där (och ancistrus och äppelsnäckor), så 'växtdjungel' är ju högaligen uppskattat =)

    Kul att du tyckte det såg bra ut, jag börjar bli riktigt nöjd själv faktiskt om man får säga så.

    Dubbel dos 1 gång/v, eller uppdelat på två ggr, eller spelar det ingen roll?

    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      #17
      Ursprungligen postat av Alexia
      Jag snodde lite växter till nanokaret, mycket därför saxen fick vara med (ja förutom det algangripna som klipptes ner). Men annars är tanken att nu låta det växa till sig ordentligt utan 'ingrepp', så det får 'buska till' sig lite mer. Bor ju guppy, platy och neontetror där (och ancistrus och äppelsnäckor), så 'växtdjungel' är ju högaligen uppskattat =)

      Kul att du tyckte det såg bra ut, jag börjar bli riktigt nöjd själv faktiskt om man får säga så.

      Dubbel dos 1 gång/v, eller uppdelat på två ggr, eller spelar det ingen roll?
      Spelar nog ingen roll men kör 2 ggr/v
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • Alexia
        • January 2011
        • 509

        #18
        Här är ett exempel på vad jag menar med 'ryckväxer'.

        Ena bilden tagen sen kväll. Sen PMDD tidigt nästa morgon. Andra bilden är tagen tidig kväll samma dag.

        Sådär rycker det i ett par dagar, det är näästan så man kan sitta och titta på de mest snabbväxande växterna och se hur de växer framför ögonen på en. Sen avstannar det, det växer ju fortfarande men betydligt långsammare - tills nästa dos PMDD då det säger poff.


        Taget natten mot den 24:e
        Klicka på bilden för större version

Namn: storaakvariet23feb5.jpg
Visningar: 2
Storlek: 252,9 KB
ID: 2131914

        Morgonen den 25:e PMDD.

        Taget alldeles nyss, dvs tidig kväll samma dag. Andra bilden är det jag menar inringat.
        Klicka på bilden för större version

Namn: storaakvariet25feb2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 293,1 KB
ID: 2131915

        Klicka på bilden för större version

Namn: storaakvariet25feb2x.jpg
Visningar: 1
Storlek: 54,8 KB
ID: 2131916

        Kommentar

        • Alexia
          • January 2011
          • 509

          #19
          Klicka på bilden för större version

Namn: Storaakvariet27feb-2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 303,8 KB
ID: 2131987Holy shit..

          Det här är från nu ikväll, 2 dagar efter det senaste alltså

          Kommentar

          Arbetssätt...