Hur/när/om ansa växter..?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonasroman
    • January 2011
    • 635

    Hur/när/om ansa växter..?

    Hej
    Mitt kar har nu vart igång i 3.5 veckor o flera växter har tatt fart ordentligt!...
    Jag tycker dock dom växt så snabbt så dom är lite glesa nertill o där finns tendens till lite lite alger på dessa mer långsamtväxande blad. Rätt eller fel..jag klippte ner dom ordentligt, klippte alltså av själva huvudstammen på fler av stänglarna...ända ner till de gamla lite långsamväxande bladen.
    Min gissning är att detta skall öka tätheten, flytta ner väztzoonen lite så att säga.

    Ja, så ni som kan det här med växter...hur ansar man bäst, o när, o hur mkt etc...har jag vart för klåfingrig?....dom långsamtväxande har jag inte rört
    Senast redigerad av Jonasroman; 16 February 2011, 08:53.
  • addo
    • January 2007
    • 609

    #2
    Antar att det rör sig om stängelväxter, dom brukar man oftast plantrea om topparna på. Man kan också göra som du gjort för att dom ska bilda fler stänglar och bli buskigare, hur villiga dom är att bilda mer än en stängel beror dock på art. I ett nystartat kar skulle jag planera topparna samt spara bottnen på växten för att öka på växtbeståndet.

    De redan existerande bladen växer inte mer efter dom är färdiga och dör förr eller senare av hög ålder.

    Kommentar

    • Jonasroman
      • January 2011
      • 635

      #3
      Oki...ja, slängde de avklippta stänglarna...dumt kanske...men mitt mål var inte att få så mkt mer växter, utan mer få den tätare nertill...hoppas de blir så nu då..?

      Kommentar

      Arbetssätt...