hemianthus callitrichoides "cuba"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    hemianthus callitrichoides "cuba"

    nu när jag ska göra om i mitt akvarium så tänkte jag att jag skulle köpa lite nya växter också.

    jag vill ha någon växt som blir som en gräsmatta som t.ex HC cuba men var kan man i malmötrakten få tag i denna fina akvarieväxt.
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    tror jag har sett den på jägerszoo sist jag var där, var där för några dagar sen. åk dit och kolla.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #3
      ok vad bra!
      jag var där också men det var för några veckor sedan men jag såg inga då, de har väll fått in nya.
      om jag nu inte tar fel på affär , det är väll den affären som ligger innan jägersro när man kommer "utifrån" staden på vänster sida?

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        kan inte malmö så bra men jag vet bara att om man kommer från city så kör man förbi jägersro centrum och fortsätter tills man kommmer till en rondell och kör vänster i den och så kommer affären på höger sida bredvid en Hemma butik (elektronik kedja).
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          #5
          ok
          om det ligger nära jägersro så vat jag var det är.

          Kommentar

          • Lusse

            • April 2008
            • 328

            #6
            Fick du ifatt på en cuba? Om i så fall hur trivs den o vilken miljö har du?
            Jag köpte en på akvarietjänst i fredags o de hade ett par kvar.

            Kommentar

            • karanzas
              • June 2007
              • 28

              #7
              hojj hojj jag vet att tråden ärgammal men tänkte kolla om nån vet vart man kan få tag på cuba i gbg trakten elelr om det är nån som kanske har en skvätt elelr två?

              Kommentar

              • addo
                • January 2007
                • 609

                #8
                Den brukar finnas i välsorterade akvariebutiker och annonseras här och där. Dock är HC (som den kallas) en väldigt krävande växt och man måste i princip tillsätta CO2 och ha stark belysning för att den ska överleva. Så om ni har ett vanligt akvarium, utan detta, så är den inte värd att testa tyvärr.

                Kommentar

                • karanzas
                  • June 2007
                  • 28

                  #9
                  jo jag vet detta, vill ha nåt mattigt i akvariet, och tycketr HCen e as nice, ligegr väl inte så högt i ljus 0,6 w per liter, sen mäskar jag med. tror att den kan klara sig, men kan du rekomendera nån annan matta? riccia? mini pellia?

                  Kommentar

                  Arbetssätt...