Näring varje dag eller en gång i veckan är frågan...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 022helpek
    • November 2010
    • 626

    Näring varje dag eller en gång i veckan är frågan...

    Jag håller på att lära mig hålla liv i växterna - jag har inga ambitioner att bli växtakvarist men vill att mina växter skall vara till mina fiskars glädje och min ögonfägnad.
    Jag har läst alla trådar här som handlar om växtnäring - defdac har vänligen lärt mig lite nytt tänkt se tråden PMDD kontra färdiga lösningar och jag har tagit ett beslut att prova köra med Tropicas färdiga plantnäring + sätta till kväve och fosfor a la PMDD.
    Jag har diskuterat doser och så vidare - och funderar nu på nästa sak - vad funkar bäst att dosera - en engångsdos per vecka eller en uppdelad dos på varje dag?
    Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
    Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
    Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...
  • Icecoffee
    • November 2010
    • 447

    #2
    de flesta rekomenderar dosering utefter vattenbyte, tror även tropica rekomenderar det, Dvs, dosera efter du har gjort ett vattenbyte. och då mängden bytt vatten. nu är jag verkligen ingen expert på gödning men det är så jag har läst mig och så jag gör och funkar gör det
    Cogito, ergo sum
    (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
    (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

    Kommentar

    Arbetssätt...