Hornsärv flyter inte!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zewy
    • January 2011
    • 100

    Hornsärv flyter inte!

    När jag köpte mitt hornsärv flöt det i 2-3 dagar men nu flyter det liksom inte. Det är i typ mitten av höjden på akvariet. Hur ska jag göra för att det ska flyta? Är lite onödigt att ha det om man ska skydda yngel som simmar vid ytan när hornsärvet inte är vid ytan.


    Tacksam Om Svar
  • Zewy
    • January 2011
    • 100

    #2
    Ingen som har varit med om att hornsärv har sjunkit?

    Kommentar

    • Tobbe R
      • May 2009
      • 654

      #3
      Ursprungligen postat av Zewy
      Ingen som har varit med om att hornsärv har sjunkit?
      Ta det lite lugnt och vänta, du har snart mera hornsärv på ytan än vad du vill ha.

      Tobbe

      Kommentar

      • Cyruz10
        • February 2010
        • 235

        #4
        Visst sjunker hornsärven ner efter ett tag men som Tobbe säger så kommer du snart att ha mer hornsärv än du önskar vid ytan.

        Om du vill ha skydd för yngel vid ytan kan du ta en korkbit och lite garn. Klipp av garnet i bitar på ca 15-25 cm och knyt sedan en handfull av dessa garnbitar runt korken. När du sedan lägger i korken i vattnet så kommer garnbitarna att bre ut sig över ytan och skapar ett perfekt skydd för yngel. Och jag kan lova dig att korken flyter

        Kommentar

        • Moving Waves
          • August 2010
          • 1403

          #5
          Hornsäv är en flytväxt som funkar bra men sen kan du också fundera på ytväxter, notera skillnaden, som har rötter där ynglen kan gömma sig. Finns en uppsjö olika varianter, dock brukat butiker sällan ha dem. Kika runt på tradera, blocket och plantswap.
          - - -
          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

          Kommentar

          Arbetssätt...