Lämpliga flytväxter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sir Willow
    • February 2008
    • 39

    Lämpliga flytväxter

    Någon som har förslag på lämpliga flytväxter som mosaikguramis kan tänkas trivas med?

    Allt gott!
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #2
    flytväxter eller ytväxter??

    flytväxter är: hornsäv, najas, vattenpest. Mf, alla dessa funkar super till alla fiskar

    Ytväxter är: andmat, frogbit, musselblomma. dessa är bra då delar av växten alltid är ovan ytan och ger då ett bra hem för hoppstjärtar, som fiskarna i sin tur älskar att jaga.
    Plus att dessa växter ger dämpad skön belysning. och bra gömställen för yngel...
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Sir Willow
      • February 2008
      • 39

      #3
      Tack för tipsen. Jag tänker på växter som de vill ha för att kunna bygga skumbo. Antar att det är ytväxter jag är ute efter då?

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        Ursprungligen postat av Sir Willow
        Tack för tipsen. Jag tänker på växter som de vill ha för att kunna bygga skumbo. Antar att det är ytväxter jag är ute efter då?
        en mix är alltid bäst

        Kör hornsäv och frogbit... frogbit ger stora trådiga rötter, lite "avatar" känsla över det, om du sett filmen.
        Men du kan ju självklart köra annat också... bara det blir lagom kompakt och håller sej vid ytan, där skumboet byggs.
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Sir Willow
          • February 2008
          • 39

          #5
          Tusen tack!! Står på inköpslistan vid morgondagens besök på Akvarielagret!

          Kommentar

          • missann
            • January 2011
            • 11

            #6
            Vilken är bäst för yngel att gömma sig och vilken får längst rötter, frogbit eller musselblommor?
            Senast redigerad av missann; 29 January 2011, 14:52.

            Kommentar

            Arbetssätt...