växter till påfågelciklider oscars?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MyrasHusse
    • May 2010
    • 1353

    växter till påfågelciklider oscars?

    ja vad kan jag använda mig av för växter till påfågelciklider oscars? Skulle vilja ha någon hög växt som jag kan ha som bakgrund, men dom tuggar ju sönder allt man stoppar ner, finns de någon dom inte tuggar sönder?
    http://myraakita.blogspot.se/
  • hawkse
    • December 2009
    • 781

    #2
    Crinum, kanske? Jättevallisneria?

    Kommentar

    • MVN
      • September 2009
      • 181

      #3
      Anubias som binds fast på rötter så att den växer fast i roten kan också fungera.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Det finns några växter som kan fungera om man har tur, flera har nämnts i tråden och en del andra finns listade bland Zoopets växtartbeskrivningar - men har man oscars så är nog risken stor att alla växter i akvariet med tiden löper stor risk att demoleras
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 02 January 2011, 19:39.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • DaRe

          • June 2009
          • 2227

          #5
          Crinum thaianum har jag haft väldig tur med tillsammans med Hantlar åtminstone.
          Checking out...

          Kommentar

          • MyrasHusse
            • May 2010
            • 1353

            #6
            låter som ett alternativ kan vara plast, är mest ute efter att det ska se bra ut med lite växter så det inte är så kalt, ser lite tråkigt ut med bara rötter och stenar.
            http://myraakita.blogspot.se/

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Ursprungligen postat av MyrasHusse
              så det inte är så kalt, ser lite tråkigt ut med bara rötter och stenar.
              Inreder man med mycket rötter och stenar är min personliga åsikt att det kan faktiskt vara snyggare än om man har växter.
              Men dels blir det dyrt då det går åt en hel del rötter och sedan passar det inte alltid alla fiskar, grävande ciklider tex vill ju gärna möblera lite själva...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av MyrasHusse
                låter som ett alternativ kan vara plast, är mest ute efter att det ska se bra ut med lite växter så det inte är så kalt, ser lite tråkigt ut med bara rötter och stenar.
                Oscars kan nog t.o.m. sätta i sig plastväxter om de får för sig - definitivt kommer de i alla fall att slitas upp om man "planterar" dom så bind i så fall fast plastväxter i rötter eller stora stenar.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • MyrasHusse
                  • May 2010
                  • 1353

                  #9
                  kjell ja om man inte sätter fast dom riktigt är dom snart upp slitna men ska kolla vad ebay har att erbjuda.
                  http://myraakita.blogspot.se/

                  Kommentar

                  • sompong
                    • March 2005
                    • 38

                    #10
                    Jag har javaormbunkar och anubis på rötter med mina oscars och det går bra.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...