Mina växter tar sig inte.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hallander
    • August 2010
    • 580

    #46
    Vore väldigt trevligt !
    Ja jag har en klase vallisar i hörnet vid utblåset och en lite mindre klase i andra, och tanken är att jag vill få dessa att sväva uppe vid vattenytan, där sen ljuset strimlar igenom mellan bladen, tycker det ser enormt snyggt ut.
    herre jisses dem växer på bra dem. Hoppas bara jag hinner fixa pmdd till veckan men tvivlar på det .




    Ursprungligen postat av Kensa
    när du fått ordning på karet och du ser att det börjar ta sig, så kan jag kanske kanske skicka dig
    en jättevallis eller två.....skulle göra sig fint i ett 375 liters.....plantera hyfsat nära utblåset så att
    bladen svajjar "i vinden"....fasen den längsta jag hade när jag planterade om var 175 cm lång...
    tror det finns dom som har haft 3 meters.....snyggt på ytan....


    .

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #47
      Ursprungligen postat av Hallander
      Vill också ha dunder lyse hannesc vad kör du för rör ?

      Någon som kan en bra sida för reflektorer till heltäckande ljusramp ?
      jag kör med en ramp som hänger från taket. 4 st 24W t5 med reflektorer och en Metallhallogen lampa på 250W såååå..346W rakt på bara
      o kensa gissa rätt. powerglo där o powerglo i malawit med. 3x 30W+ reflektor,. men där har jag ju inga växter typ så.

      Ursprungligen postat av Kensa
      hela karet är ju enda total missräkning.

      finns bara en utväg för att få ordning på det.

      dvs...packa ihop skiten,,,,skicka ner det till mig.....

      Skall direkt börja med att flytta på roten ca 1,2 cm åt vänster.....

      resten väntar jag med i 2-3 år, skynda långsamt.....


      *inte alls avis på fetekuber med ståtliga skalarer och bra med blommor*












      (fast jag tycker nog att botten är lite väl ljus för min smak...men det är bara jag det....)
      a jag vet. är fan missnöjd med det. särskillt placeringen av roten. men du verkar ha bra koll på det kensa så jag packar ihop den o skeppar ner. adress?






      ( love the ironi.)

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #48
        btw så kan jag med skeppa ner lite gigantvallisar till dig. börjar få ett par skott som behöver avverkas :P

        Kommentar

        • Hallander
          • August 2010
          • 580

          #49
          Jätte trevligt, jag är inte blyg så jag är väldigt tacksam, så slipper jag köra 8 mil till närmsta ställe som har vallisar :P
          Jaha du kör från taket, har sett vissa sådana och tycker det ser läckert ut, hade en tanke på att köra igång ett liknande med armatur pendlad från taket, och med öppet kar där jag tänkte köra bergsvägg som går utanför karet, men ja jag har ungefär 1000 idéer på vad jag vill göra :P

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #50
            haha jag känner igen mig så väl hallander. har ett nytt kar på gång nu ( nummer 7 i lgh) som jag har massa tokideer. växter som kommer klättra ur karet etc.

            lampan jag har är dock jävligt dyr ( för en småläning) fick den dock billigt ( men ändå dyrt) av ansjo här på forat.

            Kommentar

            • Hallander
              • August 2010
              • 580

              #51
              Det där med växter har jag också tänkt på faktiskt:P haha, men ja med tanke på att jag och växter inte är några vänner så får jag vänta tills jag rätt ut mitt 375 kar så jag kan bli lite haj på att sköta om dem :P haha..

              Jaha du ! Jag tror jag har en bild i huvudet på hur en sån armatur ser ut faktiskt.
              http://www.pwss.se/product.php?produ...at=1177&page=1 Sådan eller ?

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #52
                yess. fast svart

                a jag är lite av en växtnörd också. dvs växter som lever "på land". när jag gick på gymnasiet hade jag 6 kar, och mellan 80 och 120 växter i mitt pojkrum

                ett dvärg universeum typ :P

                Kommentar

                • Hallander
                  • August 2010
                  • 580

                  #53
                  Kunde tänka mig, har spånat in dem också, men dem är rätt saftigt dyra. Nästan så man skulle hört med Storel om dem tar in såna
                  Haha sängen i mitten av pojkarummet då eller ? haha

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #54
                    Ursprungligen postat av hannesc
                    adress?

                    om det mot förmodan skulle dimpa ner en kub på 70x70x70 här så får jag tyvärr packa ihop
                    och flytta till "Divorce street, Lonely town"


                    .
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #55
                      kan vara värt för en 70 kub kensa :P haha

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        #56
                        haha nja jag tryckte upp sängen i ett hörn typ :P

                        två gamla kassa bilder över hur det såg ut typ

                        bra jäkla OT det blev nurå :P
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        Arbetssätt...