Vad är det här för växt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    Vad är det här för växt

    Under sanden har den en stor svart knöl. Bladen ser ut som näckrosblad nästan.
    As a leading dynamic DNS provider, Dyn eliminates the headache and human error associated with tracking ever-changing IP addresses and purchasing pricey static IPs.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Förmodligen en Nymphaea lotus, som är en näckros.

    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      Hmm ok fast den röda varianten då kanske, ska jag ha den svarta knölen under vattnet eller bara det skottet som har rötter? Behöver jag trycka ner nån näring i sanden brevid dem kanske?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Den svarta knölen tror jag ska vara i sanden. Jag har aldrig behövt lägga i nå´n näring, men min erfarenhet är att de växer i perioder, ibland verkar de ha en viloperiod, men just nu har jag en som skjuter ut nya plantor, och växer som ogräs Såg att min stora hade en knopp häromdagen. Den kan lätt fylla ett normalstort akvarium på några 100 liter.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • fremar
          • August 2003
          • 1287

          #5
          Hehe ok jag fick med två såna knölar när jag köpte mitt 300 liters kar. Verkar ju vara från afrika så de passar ju in i SA biotopen. De är bara den ena som har något större blad, den andra knölen har lite små blad som vissnat bort.

          Kommentar

          Arbetssätt...