brunt lager på växterna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • putte90
    • July 2010
    • 62

    brunt lager på växterna

    Hallå igen på växterna bildas de ett brunt lager/ hinna som jag inte har en aning om vad de är ;s stoppar jag ner handen och skakar lite på växten så frsvinner de bruna direkt men återkommer efter ca. 1vecka.. jag göder med easy carbro och tempen ligger på 29 grader..

    mvh patrick
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Nystartat kar?
    Vad har du för pump och hur stort är karet?
    Låter som på ren svenska heter -skit, och kommer från dålig filtrering/fart på vattnet. Hur mycket fisk är det i karet och hur mycket matar du?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • putte90
      • July 2010
      • 62

      #3
      hallå! de är ett 720l med eheims stora ytterfilter.. men jag har byggt en kammare för utblås och doppvärmare så jag har inget strilrör d.v.s ganska bra tryck i cirkulationen karet är inte nystartat. Men du tror att de kan vara gammal mat helt enkelt`? jag har ju bara en halvstor gibbi där i. Ett gäng ottosar och nån ancistrus står på inköpslistan, tror du de kan lösa problemet? mvh patrick

      Kommentar

      • putte90
        • July 2010
        • 62

        #4
        eheim 2080 prof 3 tror jag filtret heter

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Nja, det blir inte bättre om det nu är gammalt mög, utan då är det nog läge för en liten slamsugning vid ett vattenbyte och se om det blir bättre. En gibbi skiter en hel del...Du kan inte fläska in en bild på tex www.photobucket.com och länka hit så man kan se karet?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • putte90
            • July 2010
            • 62

            #6
            jag är hos flickvännen nu en jag kan fixa ett kort när jag kommer hem. men botten är kliniskt ren, de är bara på bladen de är brunt :s

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Ta ett foto påå dessa med, så kan man kanske ganska snabbt avgöra vad det är.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • putte90
                • July 2010
                • 62

                #8
                aye ;>

                Kommentar

                Arbetssätt...