Växterna växer bra men blir bruna i kanterna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • per_hog
    • February 2008
    • 4

    Växterna växer bra men blir bruna i kanterna

    Växterna växer som dom ska, men blir bruna och tåkiga i kanterna. tillsätter Co2 plus att jag har "bollar" under växterna. kollat vattenvärderna NO2, NO3, GH, KH och pH, alla ligger bra... Vad är det som saknas, tänkte beställa PMDD men e osäker vill ju inte ha en massa alger om jag göder för mycket.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    vad har du för belysning?

    välkommen hit

    Kommentar

    • per_hog
      • February 2008
      • 4

      #3
      Tack tack, jag har 2 st plantpro T5 rör(inte nya men aldrig använda) och 2 st aqarelle tror jag dom heter, dom är iaf 3 år! Kanske borde byta dom??

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        hmm kanske behövs bytas ja. hur klänge har karet varit igång? kan du ladda upp en bild på hur det ser ut?

        ladda upp tex här
        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

        Kommentar

        • per_hog
          • February 2008
          • 4

          #5
          Jo jag har nyligen gjort om i akvariet, ca 2 veckor sedan, bytte bakgrund sand. men pumpen rengjordes inte.

          man ser inte så mycket av de bruna kanterna, på detta foto men så ser det iaf ut.

          Kommentar

          • defdac
            • January 2002
            • 12751

            #6
            Alla växterna ser ut att må mycket bra. Ett par missfärgningar på svärdsplantorna (gissar på skada, tillfällig förvirring) och sessifloran har karaktäristisk rödbrun nytillväxt som den bara får när den växer väldigt bra. Eventuellt tecken på kvävebrist som du avhjälper med PMDD.
            http://www.defblog.se

            Kommentar

            • per_hog
              • February 2008
              • 4

              #7
              Okej! Tacksam för svaren ska köpa pmdd :-)

              Kommentar

              Arbetssätt...