andmat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sandrorita
    • August 2010
    • 218

    andmat

    Jag har nu fått tag i andmat och de sa att jag inte behövde så mycket eftersom de förökar sig så fort. Det var ca: 2 veckor sen jag köpte det. Alla värden verkar bra och jag har även ett starkt ljus. Men de förökar sig inte Vad kan jag göra? Jag vill ha mer för jag har lite. Men jag vet att man måste ta bort det för fiskarnas skull då det blir för mycket men jag vill ha lite mer för än är det inga problem. Finns det något näringsmedel för växterna som man kan droppa i eller har ni något bättre förslag?
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Om du har mycket ytrörelse så växer de inte så bra, vad har du för gödning till dina växter?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • sandrorita
      • August 2010
      • 218

      #3
      Jag har mycket ytrörelse så jag kan ju testa att minska ner det lite Jag ger inte dom någon gödning. Därför skulle jag vilja ha lite tips på något bra gödningsmedel eller nått så att de växer och mår bra.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #4


        är kanonbra och billig.

        Minska inte ner för mycket på ytrörselsen så att det blir för lite syrättning bara.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • cavelzini
          • October 2009
          • 318

          #5
          Vad jag har märkt så är det ytrörelsen som har den största inverkan på andmaten, den växer absolut bäst i räkkaret och där kör jag ingen gödning alls...skulle tro att mängden fördubblas på ett par 3 dagar eller nåt.

          Kommentar

          • Lilja_
            • September 2009
            • 17

            #6
            Tack för tipsen. Nu vet jag hur jag ska bli av med mina för de växer som ogräs!
            Bryt inte ensam, bryt ihop

            Kommentar

            • J.Milton
              • January 2010
              • 674

              #7
              Om ytan knappt rör sig , så brukar andmaten ta över et kar på nån vecka eller 2, iaf om man kör med gödning.
              240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
              Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
              Blogg+Galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...