Små akvarieväxter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vargsyster
    • January 2010
    • 55

    Små akvarieväxter?

    Jag är på jakt efter akvarieväxter som antingen växer väldigt långsamt eller som inte blir högre än 20-30 cm. Mottager alla tips tacksamt. Gärna växter som inte är så svåra att sköta heller

    /V
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    #2
    cryptocoryne är en familj där många av växterna bli små låga buskar...
    väldigt fina
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Vargsyster
      • January 2010
      • 55

      #3
      Ursprungligen postat av karrokaja
      cryptocoryne är en familj där många av växterna bli små låga buskar...
      väldigt fina
      Ah, värt att kolla upp Tack för tipset ^^

      Kommentar

      • Christerhedberg
        • August 2008
        • 624

        #4
        Javaormbunke?

        Kommentar

        • Pär J.
          • March 2002
          • 284

          #5
          Kolla även Anubias-arterna, bla A. barteri var. nana är en liten hårdbladad växt som växer rätt långsamt men är väldigt tacksam.
          Brukar alltid ha Anubias, Javaormbunke och Javamossa i alla mina akvarium som bas och sedan variera med övriga växter.

          Även näckrosen Nymphea stellata är en snygg liten rackare (som kan bli stor).


          Lycka till.

          Kommentar

          • Hvarulf
            • April 2010
            • 75

            #6
            Sagittaria Subulata påminner om Vallisneria men växer sig inte alls lika hög, bildar ett trevligt lågt buskage efter ett tag.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Ursprungligen postat av Vargsyster
              Jag är på jakt efter akvarieväxter som antingen växer väldigt långsamt eller som inte blir högre än 20-30 cm. Mottager alla tips tacksamt. Gärna växter som inte är så svåra att sköta heller

              /V
              Har du använt Zoopets sökdatabas för artbeskrivningar på växter - där kan du få upp en lista över låga och lätta arter. Bara att ange dessa kriterier vid sökningen
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Vargsyster
                • January 2010
                • 55

                #8
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Har du använt Zoopets sökdatabas för artbeskrivningar på växter - där kan du få upp en lista över låga och lätta arter. Bara att ange dessa kriterier vid sökningen
                Ah, nej jag hade inte tänkt på att man kunde söka på mer än namn där. Ska genast kolla

                Kommentar

                Arbetssätt...