Mollys o växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalendula
    • May 2010
    • 29

    Mollys o växter?

    Hej!
    Jag har i mitt kar lite olika sorter av mollysar, som gärna äter upp växterna som jag planterar. Är det någon som kan tipsa mig om växter som dom inte äter upp helt och hållet? Eller om det finns något som kan ersätta växterna tex. grönsaker, och isåfall vilka grönsaker och om dom ska förvällas först?

    Jag har ju fler i karet än mollysar, lite glasmalar, neontetror, botior zebrafiskar o sugmalar. Och dom får en regäl nypa flingfoder två gånger om dagen. En gång i veckan får dom 3 algtabletter o en gång i veckan ett flingfoder som inte sjukner så fort som det ska vara lite mer vitaminer o mineraler i. Det hinner inte sjukna så fort innan allt är uppätet. Men det lilla som sjunkit till botten tar mollysarna, botiorna och sugmalarna hand om.

    Vänliga Hälsningar
    Kalendula
    Fides, spes, caritas, maior autem horum est caritas
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    I Sökguiden för Zoopets artarkiv för växter kan man bland nyckelord markera "Äts inte av växtätare". Klickar man där får man upp en lista med arter där risken är liten att de äts upp
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...