Alger? Bakterier? vad är det för nåt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cavelzini
    • October 2009
    • 318

    Alger? Bakterier? vad är det för nåt?

    Har de senaste veckorna fått några skumma vita bollar som ligger på botten i 2 st. kar här hemma. Är det någon som vet vad det kan vara och i så fall hur jag kan åtgärda det.

    Bild på eländet: http://img686.imageshack.us/i/038bl.jpg/

    Kan inte peka på några större förändringar som gjorts på senare tid! Båda karen har varit igång sen okt- 2009. Har aldrig sett något liknande i dem förut.
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Sitter dom vita grejerna på exkrementer, matrester eller liknande?
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • cavelzini
      • October 2009
      • 318

      #3
      Ursprungligen postat av Gaffel
      Sitter dom vita grejerna på exkrementer, matrester eller liknande?
      Jo det kan nog stämma att majoriteten av dem sitter där matrester och sånt ansamlas i karen...brukar alltid bli nåt ställe där sånna grejer hamnar tillslut.

      Ser oxå ut som det är mer på den sidan av karen som jag brukar mata på

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Då lär det vara matrester och/eller fiskbajs som ligger där och börjar mögla. Mata mindre och sätt några bottenlevande fiskar eller snäckor som käkar upp överbliven mat.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • cavelzini
          • October 2009
          • 318

          #5
          Ursprungligen postat av Jens A.
          Då lär det vara matrester och/eller fiskbajs som ligger där och börjar mögla. Mata mindre och sätt några bottenlevande fiskar eller snäckor som käkar upp överbliven mat.
          Jag har Äppelsnäckor,Spixi och sandsnäckor i det ena och sandsnäckor och Spixi i det andra så...har inte blivit riktigt klok på vad Spixisnäckorna käkar då de inte är direkt jätteaktiva dagtid men Äppelsnäckorna och Sandsnäckorna käkar ju en heldel av det som hamnar på botten. Så det måste bero på att jag har övermatat rätt kraftigt i så fall. Ska göra vattenbyte i karen idag och ska testa med att dra ner matning efter det.

          Kommentar

          Arbetssätt...