Vad göra med musselblomma?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stigson
    • February 2009
    • 522

    Vad göra med musselblomma?

    Tjena. Köpte för en månad sen 5 st musselblommor. Och nu har dem täckt över hela ytan i mitt 720L. Vad ska man göra med dessa? Sälja? ge bort till butik? Eller slänga?
  • Föllförfisk
    • April 2010
    • 620

    #2
    Min butik här hemma säger att får jag över så vill de GÄRNA ha! Går oxå att sälja privat, särskilt om man skickar då. jag köpte för flera månader sedan, händer inget (knappt) med tillväxten på dem tyvärr..

    Kommentar

    • stigson
      • February 2009
      • 522

      #3
      Vad ska man sälja dem för då? är inte ute efter tjäna pengar, snarare att bli av med dem. Blir nya skott hela tiden.

      Kommentar

      • Föllförfisk
        • April 2010
        • 620

        #4
        Jag betalade 30 kronor för ett gäng, var kanske 10 stycken, då fick jag det skickat till mig.

        Kommentar

        • Lilla Damen
          • February 2008
          • 2649

          #5
          Titta på Tradera (sök på akvarium), så får du en prisbild... Jag bjöd på några akvarieväxter i vintras - men utan att lyckas vinna! - däribland musselblommor!

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            #6
            Skicka till mig

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • stigson
              • February 2009
              • 522

              #7
              Ok. Tack för svar! NIC, det kan jag göra. Men hur ska växterna paketeras? Aldrig skickat växter förut.

              Kommentar

              • Föllförfisk
                • April 2010
                • 620

                #8
                Jag fick mina inköämda i ettt vanligt kuvert, med fuktigt papper runt, i minusgrader! Att de levde alls.. Nej, men skicka med fuktigt papper är ju bra, samt i nåt som är lite hårt så de inte mosas..

                Kommentar

                • undervatten
                  • April 2010
                  • 137

                  #9
                  Jag brukar skicka växter i en plastpåse som jag sedan försiktigt lindar in med något stötdempande (hade nån summgummiplast som våran tv kom i) och sedan använde jag ett vadderat kuvert. Skickade växter så i 10 minusgrader och de kom fram levande
                  10 st med alla olika sorters fiskar.
                  Jag kör med såna där pansarlimosiner!
                  Tumregel: Man har aldrig för många akvarier

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    #10
                    Ursprungligen postat av undervatten
                    Jag brukar skicka växter i en plastpåse som jag sedan försiktigt lindar in med något stötdempande (hade nån summgummiplast som våran tv kom i) och sedan använde jag ett vadderat kuvert. Skickade växter så i 10 minusgrader och de kom fram levande
                    Så har även jag fått växter. Skumgummi och inte minst bubbelplast har även en bra isolerande förmåga så värmen hålls upp i kyla.
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • sofiemedg
                      • March 2010
                      • 98

                      #11
                      i en mindre plastburk med fuktat papper och sen in i ett vadderat kuvert. då minimerar du risken med mosade växter.
                      89

                      Kommentar

                      • Miliimli
                        • March 2010
                        • 2457

                        #12
                        Du får gärna skicka till mig också om du vill skicka till Finland

                        Har förgäves försökt få tag i flytväxter här om kring, men inga akvarieaffärer verkar ta in dem för "de håller inte så länge"...

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          #13
                          Håller dina musselblommor sig små eller blir dom stora , mina musselblommor blir bara pluttiga föstår inte hur jag ska få dom stora
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • lilleulv
                            • July 2007
                            • 208

                            #14
                            musselblommor

                            Ursprungligen postat av solis
                            Håller dina musselblommor sig små eller blir dom stora , mina musselblommor blir bara pluttiga föstår inte hur jag ska få dom stora
                            De trivs bäst i ett öppent akvarium utanb täckglass, annars blir de mindra och mindra.
                            Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

                            Kommentar

                            • Föllförfisk
                              • April 2010
                              • 620

                              #15
                              Ursprungligen postat av lilleulv
                              De trivs bäst i ett öppent akvarium utanb täckglass, annars blir de mindra och mindra.
                              Jaha, det förklarar ju en del, mina som kommer nya är oxå jättesmå nämligen, har ett aquael akvarie som jag har "fast" lock med lysrampen i.. Hmm, får se om de kanske trivs bättre i det stora sen då..Vanligt täckglas har jag där, men kan kanske lämna ett av..

                              Kommentar

                              Arbetssätt...