Pmdd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AmmoFrida
    • April 2010
    • 8

    Pmdd

    Hej!
    Kalla mig dum nu, men kan någon förklara det här med PMDD, jag förstår hur det funkar och vad det gör, det är inte det...
    Men hur får jag tag på det, är det bara att köpa en flaska o dosera ner i karet och sen (förhoppningsvis) växer sig växterna fina?
    Såg på akvarielagrets hemsida att dom sålde PMDD för 90:- men så går man in på PMDDs hemsida och då krånglar dom till det med tre olika grejer... jag blir så förvirrad....
  • Magnus74
    • April 2010
    • 6

    #2
    Jag beställde NutriSI från PWSS som jag fick idag. Fick då 5 påsar som skall blandas i 4 flaskor, 0,5 l vatten (2 påsar skal blandas ihop). Står på varje påse vad som skall göras, mycket enkelt.

    Kommentar

    • danne0301
      • July 2009
      • 1128

      #3
      njae 3 flaskor ska det bli Magnus, fast du kanske bara sa fel


      Sedan köper du nutrisi eller micro+ beroende på vad du har för vatten hemma. Då får du ett par påsar med pulver som blandas i 0.5l flaskor. Den ungefärliga veckodosen är 10ml per 100L vatten. Så har du t.ex. ett 100L akvarium då får du suverän gödning för 50 veckor.
      Jag kör med pet flaskor typ sportdrycker, tycker det är enklast att dosera upp i koppen då
      Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

      2 gånger 54L odlingsprojekt
      540L Ormhuvudfisk som blev CA

      Kommentar

      • Magnus74
        • April 2010
        • 6

        #4
        haha du har så rätt Danne. 1 påse kunde blandas i egen flaska eller med NutriSi såg jag nu.

        Kommentar

        • Fuzzop
          • July 2007
          • 2380

          #5
          eller så blandar man allt pulver (inte citronsyran) i en burk och doserar torrt om man kör nutriSi 1,2kryddmått (lite rågat allså) per 100liter normaldosering (om man köpt enligt Haacks recept)

          Kommentar

          Arbetssätt...