Varför vill inte vallisnerian?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Virros
    • January 2010
    • 488

    #16
    Jag köpte vallisneria för 3 dagar sen och nu så märker jag att den börjar bli genomskinlig i toppen utav växten...

    Jag har 2 st lysrör 2x18w

    Kommentar

    • Lilla Damen
      • February 2008
      • 2649

      #17
      Tror även att bottnen spelar roll... tycker mig märkt att de växer bättre ju grövre bottenmatrialet är.

      Kommentar

      • mollsan
        • March 2010
        • 228

        #18
        har ganska grovt nu... ska byta till mindre då jag vill ha pansarmal.
        www.guppys.se
        Svenska GuppySällskapet
        Forum-Nybörjarinfo-Genetik

        Kommentar

        • Virros
          • January 2010
          • 488

          #19
          Jag har 02-07mm blästersand...

          Kommentar

          • candra
            • January 2010
            • 455

            #20
            Ursprungligen postat av Virros
            Jag har 02-07mm blästersand...
            Hej!

            Skiten kanske inte kommer ner och "lägger sig" i sån fin sand som du har...som det gör med grövre sand..kanske det är då man behöver extra gödning..när man har blästersand...bara en tanke som slog mig...men jag är ingen expert..jag har inte blästersand, så min skit lägger sig fint bland mina växter och rötter.. =)
            // Candra


            240l sällskap 20l Nano


            Kommentar

            • Svetsaren
              • July 2009
              • 193

              #21
              De senaste åren har jag kört igång tre akvarier med vallisneria. Första månaderna står det i regel precis still. Men när jag slarvat med vattenbytena tar de fart, och när de väl börjar skicka ut sina utlöpare går det undan med utbredningen. Min slutsats är att de gillar "välgödslat" substrat. EasyCarbo har inte gjort någon större skillnad, som för t ex Hornsärv eller Ceratopteris. Jag har haft grövre grus och "engelsk sjösten. En annan sak som kanske är värd att nämna att jag planterat dem för djupt vid något tillfälle. När mina eldbukar började gräva runt rötterna, så tog sig vallisnerian på den plats i akvariet, där gruset blivit grundare.

              Kommentar

              Arbetssätt...