få undervattens-blad på Lotus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FishInTank
    • February 2009
    • 165

    få undervattens-blad på Lotus?

    jag har 5 st lotus i min 540 liters burk, 4 st utav dom utvecklar bara blad om är under ytan så att säga, sen har jag min äldsta loyus som är 6-7 månader, som har rötter i verkligen HELA bottnen, men denna skickar bara upp blad till ytan. är det någon här som vet nåt tips på hur man får den att utveckla bladen under ytan som de andra lotusarna?
    455 L Växter
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Ta bort ytbladen
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • FishInTank
      • February 2009
      • 165

      #3
      haha jo det gör jag ju men dom bladen som kommer efter hamnar på ytan dom med går detta ändra? eller är det bara att vänja sig?
      455 L Växter

      Kommentar

      • Broddan
        • February 2007
        • 536

        #4
        När jag köpte min lotus fick jag informationen att denna kommer utveckla undervattenblad medan andra varianter bara gör ytblad. Tyvärr la jag inte namnen på dessa på minnet men finns olika slags lotus så du kanske har en som inte utvecklar undervattensblad?
        Hälsningar

        D

        Kommentar

        • FishInTank
          • February 2009
          • 165

          #5
          Ursprungligen postat av Broddan
          När jag köpte min lotus fick jag informationen att denna kommer utveckla undervattenblad medan andra varianter bara gör ytblad. Tyvärr la jag inte namnen på dessa på minnet men finns olika slags lotus så du kanske har en som inte utvecklar undervattensblad?
          den hade undervattensblad när jag köpte den, och det har nu bildats 2 nya plantor ifrån rötterna på denna planta, och dom 2 nya har bara undervattensblad. så det rör sig inte om 2 olika arter.
          .
          455 L Växter

          Kommentar

          Arbetssätt...