köpa växter-var?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sofiemedg
    • March 2010
    • 98

    köpa växter-var?

    Hej.
    Hoppas att någon av er kanske kan svara på min fundering, har sett att IKEA säljer vattenväxter och det står att man kan ha dem i akvarium. men är det akvarium med fiskar i? vill gärna inte stoppa ner något giftigt så att alla dör. vill heller inte fråga personalen då jag inte 100% litar på att någon svarar ärligt med bra kunskap. vad tror ni?
    89
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

    #2
    välkommen till zoopet-kan ej svara på din fråga men vet det finns flera liknande frågor med svar här i just detta forumet, skriv in ikea* i rutan "sök i det här forumet" så hittar du en delrutan finns på första sidan i forumet av växter å alger, där man ser alla frågorna
    Senast redigerad av doppingen; 20 March 2010, 15:23.
    MammaMia

    Kommentar

    • Johan0201
      • June 2007
      • 708

      #3
      Välkomen hit! Håller med föregående talar; gör gärna en sökning innan du startar en ny tråd för att undvika att vi svämmas över med trådar =)
      1* 540 liter med SA/CA ciklider
      9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm

      www.tvspel.ifokus.se

      Kommentar

      • sofiemedg
        • March 2010
        • 98

        #4
        okej, tack för era tips men har letat runt ett tag och hittar inget:/ tror att jag är blind snart.
        89

        Kommentar

        • Galne-Gurra
          • April 2008
          • 1080

          #5
          Kolla här om du vill ha info om växter...



          Eller här...

          http://web.telia.com/~u22310064/index.html

          Kommentar

          • doppingen
            • April 2008
            • 1079

            #6
            hon undrade om växter från Ikea men det finns flera frågor och svar om du skriver ikea* i rutan "sök i det här forumet"(klicka på den för att kunna skriva) som finns just över första frågan/inlägget på första sidan som kommer upp då du går in på forumet Växter och alger- inte denna utan förstahar nyss gjort det själv, försök igen
            Senast redigerad av doppingen; 20 March 2010, 15:49.
            MammaMia

            Kommentar

            • Xanee
              • January 2009
              • 37

              #7
              Jag har köpt växter från ikea , de flesta växterna där finns i akvarieaffärer . Jag har de i mitt akvarie o de funkar jättebra! Jag tycker de är superbra, och de är mycket billigare än de i akvarieaffärerna! Så jag tipsar alla om att köpa växter på ikea istället

              Kommentar

              • sofiemedg
                • March 2010
                • 98

                #8
                tack så mycket, ska köpa mig ett par växter nästa gång jag är på ikea.. hoppas dom funkar
                89

                Kommentar

                • Olivin
                  • July 2006
                  • 573

                  #9
                  Har aldrig fattat vitsen med att handla på IKEA, växterna kostar mer och det är inte säkert att de är verkliga vattenväxter??
                  Medlem i VAAF www.vaaf.se

                  Kommentar

                  Arbetssätt...