Ej ljuskrävande växter??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hallonet
    • August 2009
    • 12

    Ej ljuskrävande växter??

    Jag undrar vilka växter som inte är så ljuskrävande? Cabomba eller vattenpest? Dom lurade på mig svärdsplantor på fiskaffären men dom är ju rätt så svåra märker jag. Ancistrusmalen äter på dom så det gör inte saken bättre. /Maria
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Anubias, javaormbunke, olika sorters Cryptocoryne och Vallisneria är växter som inte har så jättestora krav.
    Har Ancistrusen väl lärt sig gnaga på svärdsplantorna, är det bara att välja mellan denna och växten pch att kombinera dessa båda i ditt fall går troligen tyvärr inte...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Hallonet
      • August 2009
      • 12

      #3
      Tack då ska jag kolla upp hur dom växterna ser ut. Skulle vara bra med någon som blir lite högre som bakgrundsväxt. Jag har tyvärr bara ett akvarium med lågenergilampa 6kantigt, läste att man kan köpa en annan sorts lampa "dagsljus 865 6500K". Man kan visst beställa från lampgrossisten.se. Önskar mig ett 200L kar, har bara ett 60L nu, men jag måste bearbeta min älskade sambo. Det kan ta tid så vi får väl se. / Maria

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Vet du bara var du ska trampa på hans ömma tå så går det nog fort ska du se.
        Jag har ett sådant kar med, men kör med Cryptocoryne, javamossa på rötterna och det växer på väldigt bra, kanske något att fundera över?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...