Andmat som blir till boll.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathce
    • April 2009
    • 239

    Andmat som blir till boll.....

    Mina andmat har blivit till en boll över en natt. Det är skitsnyggt och ballt, men varför har de blivit så här. Jag har inte så jätte mycket andmat, har haft ännu mer innan när jag hade akvarie och de har aldrig blivit så här.
    Jag vet inte om de kan bero på att jag har utblåset ganska nära ytan så de åker ner en del andmat i vattnet som sen flyter upp igen (de kanske bildar en boll).
    Hur som så tycker ja de är skitläckert men frågan är hur bra de är. kommer de klara sig lika bra. Antar att de andmaten som är på undersidan inte kommer få lika mycket ljus och antagligen dö snart.
    Någon som har vart med om detta innan ?
    Jag har även lite Cambomba som flyter också och som har lirkat sig ihop med detta, men andmaten sitter liksom utanpå.
  • Olivin
    • July 2006
    • 573

    #2
    En bild skulle va kul ...
    Medlem i VAAF www.vaaf.se

    Kommentar

    • Mathce
      • April 2009
      • 239

      #3
      Nu har jag precis städat akvariet så de har blitt en liten mindre boll, men hann ta en dålig bild med mobilen i alla fall. Hoppas de blir till en boll igen så ja kan ta med digikameran. Här kommer mobilbilden.
      Längst upp till höger

      Kommentar

      • Grothras
        • July 2009
        • 401

        #4
        Röda tegelhus är ungefär vad jag ser^^

        Kommentar

        • Mathce
          • April 2009
          • 239

          #5
          Ja jag sa ju att de var en dålig bild. Du får juu tänka på att de är ett genomsingligt akvarie som ja tagit en bild på och inte ett gäng tegelhus.

          Kommentar

          • Mathce
            • April 2009
            • 239

            #6

            Kommentar

            • Maethor
              • December 2004
              • 675

              #7
              Du har möjligen ingen laburintfisk i karet? t ex kampfisk eller gurami. Hanarna brukar sammla ihop andmat och andra växter och bygga ihop till en boll för att bygga boet inför leken.
              112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
              105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
              54L: ca 15 kamphanar
              90L: 3kamphanar
              90L: 3kamphanar
              90L (marin): 3kamphanar
              6x2L: Kamphanar

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

              Kommentar

              • Mathce
                • April 2009
                • 239

                #8
                Nopp inga sånna fiskar, bara mordiska svärdbärare och ett par Siamesiska/kinesiska algätare.

                Kommentar

                • toccata
                  • January 2004
                  • 1238

                  #9
                  Tycker det ser ut som om det inte är andmat utan en annan flytväxt du har?
                  Är det såna här lösa 0,5-cm blad som flyter omkring som du har?


                  Det ser ut som nån sorts trådalger i ditt akvarium. Men det kan ju bara ha varit för att bilden var lite otydlig, jag kan ha sett fel
                  / Ebba

                  Kommentar

                  • Mathce
                    • April 2009
                    • 239

                    #10
                    Som ja skrev:
                    Jag har även lite Cambomba som flyter också och som har lirkat sig ihop med detta, men andmaten sitter liksom utanpå.

                    Jo lite trådalger har jag allt men de är inte så värst mycket kvar....

                    Vad jag kan se så är de i
                    nte sånna växter som du hadde på bild där. Mina är fler blad på (de på bilden verkar bara vara ett blad), mina är de tre-fyra blad på och så ser de ut som de är mindre.

                    Mina ser mer ut så här:


                    och så här

                    Kommentar

                    • Lineli
                      • February 2010
                      • 565

                      #11
                      Hej!
                      Jag tycker det ser ut som om växterna traslat ihop sig av någon anledning kanske pga din pump eller om svärdbärarna helt enkelt far runt bland växterna.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...