Missfärgade växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Audion
    • December 2006
    • 205

    Missfärgade växter

    Hejsan. Har diverse växter i min burk som blivit väldigt mörkgröna så de ser väldigt fula ut. Har funderat lite på om det kan vara så att de kan missfärgas av gödningsmedlet? Har testat ett gödningsmedel som heter "Plaent nutrition" och den har en väldigt cola lik brun färg. Vet att vanliga växter i hemmet kan missfärgas utav gödningsmedel iaf. Men beror detta isåfall på en övergödning eller? Har följt bruksanvisningen på 50ml till 500L vatten 1 gång vid varje vattenbyte som jag gjort på 20% delvattenbyte 1 gång varje vecka sen jag startade om karet för någon månad sen.
  • Yollis
    • February 2010
    • 479

    #2
    Ursprungligen postat av Audion
    Hejsan. Har diverse växter i min burk som blivit väldigt mörkgröna så de ser väldigt fula ut. Har funderat lite på om det kan vara så att de kan missfärgas av gödningsmedlet? Har testat ett gödningsmedel som heter "Plaent nutrition" och den har en väldigt cola lik brun färg. Vet att vanliga växter i hemmet kan missfärgas utav gödningsmedel iaf. Men beror detta isåfall på en övergödning eller? Har följt bruksanvisningen på 50ml till 500L vatten 1 gång vid varje vattenbyte som jag gjort på 20% delvattenbyte 1 gång varje vecka sen jag startade om karet för någon månad sen.
    har du gett gödningsmedel för hela akvariet eller för den delen du bytt?
    mörkgröna blad tycker iofs jag låter som "glada" växter, har du bild?
    /Cicci - akvarie-rookie! ~100l fiskburk, projekt m bilder

    "Happy Wife - Happy Life"

    Kommentar

    • Audion
      • December 2006
      • 205

      #3
      Ursprungligen postat av Yollis
      har du gett gödningsmedel för hela akvariet eller för den delen du bytt?
      mörkgröna blad tycker iofs jag låter som "glada" växter, har du bild?
      Jag har gett för hela akvariet. Gödningen heter Plant Nutrition och är tillverkad utav Tropica AQUACARE. De ser sjuka ut då de är så mörka. Inte som då man köper dem. Dom ser skitiga ut. Kan inte lägga upp bilder tyvär...Måste väll vara goldmedlem för det? Och vet inten annan sida att lägga upp på heller

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        #4
        www.imageshack.us fungera bra att ladda upp bilder på!
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        Arbetssätt...