Flytväxter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PoSa
    • February 2010
    • 44

    Flytväxter

    Hej!
    Någon som kan ge förslag på vilka flytväxter jag skall köpa?

    Jag har 5st Segelfensmolly (varav 2st yngel), 4st Blackmolly (varav 1st yngel), 3st kampfiskar, 4st Scalare, 7st Platy, 20st kardinaltetror, 20st koppartetror, 2st palletteciklider, 2st marmorgurami, 2st dvärggurami, 2st eldstjärtar samt 2st pansarmalar.

    Vad jag förstår så har jag fiskar som gillar flytväxter. Rätt eller fel???
  • wowilolmoma
    • January 2010
    • 317

    #2
    Den jag gilllar bäst är absolut Vattenpest!
    60L platy,guppy ,kuhli och ancistrus
    190L rödmunstetra, svärdbärare, molly, ancistrus, sorgmanteltetra och siames
    Å en kissemiss

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #3
      Alla snabbväxande flytväxter är stora näringsförbrukare och vattenpesten bland de värsta så skippa den, är jobbigt svår att bli av med och snor blixtsnabbt alla näring ur vattnet, testa i stället musselblommor eller amazonas frogbite.
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • PoSa
        • February 2010
        • 44

        #4
        Alla växter är jättefina =) Tack för all hjälp =)

        Gaffel: Vad menar du med att Vattenpest är en stor näringsförbrukare? Kommer dom andra växterna dö då eller?

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #5
          Du får ursäkta en feberyr yngling som talar i nattmössan.. När jag skrev vattenpest elodea canadensis menade jag i själva verket den ondskefulla andmaten lemna minor.

          Andmat är visserligen en till viss del populär flytväxt men den breder ut sig allt för snabbt och de andra växterna kan tidigt komma att visa tecken på näringsbrist.

          vattenpesten som flytväxt i akvarium kräver i mitt tycke långa och höga akvarier med ett överflöd av ljus och tillsatt växtnäring för att förankrad i botten likt vallisnerian komma till sin rätt.
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          • PoSa
            • February 2010
            • 44

            #6
            Okej. Tack för informationen. Får nog bli en av de växter du nämnde tidigare.

            Kommentar

            Arbetssätt...