Hur får man bort trådalger?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #31
    Har bara igång mitt uvc 4 timmar mitt i natten på papegojträsket, eftersom jag fortfarande doserar dagligen med pmdd och maxdoserar ec så är det nästintill algfritt!
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Johanski
      • February 2007
      • 3044

      #32
      Ursprungligen postat av Gaffel
      Har bara igång mitt uvc 4 timmar mitt i natten på papegojträsket, eftersom jag fortfarande doserar dagligen med pmdd och maxdoserar ec så är det nästintill algfritt!
      Hade jag haft tiden/orken att dosera varje dag hade jag definitivt kört det varje natt. Oslagbart!

      Kommentar

      • hawkse
        • December 2009
        • 781

        #33
        Ursprungligen postat av Sultanen
        Ja, något har uppenbarligen gjort effekt! Bild på dina siameser, samt bild på "magen" så kan man identifiera dem.
        Nu har jag jagat mina små algätarmonster med kompaktkameran och fått till ett par hyfsade bilder. Enligt länken du skickade identifierar jag dem tveklöst som Crossocheilus langei men lär mig gärna något nytt om jag har fel.

        Beteendemässigt gör de inte mycket annat än skrapar efter alger och smågnabbas på ett sätt som nästan ser ut som uppvaktning men sådan tur har jag nog inte

        Om någon undrar över de algbeläggningar som ännu finns på svärdsplantorna så har de uppstått på några dagar sedan jag tredubblade watt-talet i belysningen. Det verkar som om algmonstren antagit utmaningen för blad som tidigare varit helt täckta börjar nu få luckor i beläggningen.
        Bifogade filer

        Kommentar

        Arbetssätt...