Bilder på mina fula växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickard p
    • November 2009
    • 115

    Bilder på mina fula växter

    Har läst om olika problem på Haakas sida men jag tycker det är svårt att tyda mina problem .
    Kör ett 540 kar 4*36w, co2 tub,7PH ,7dk 29 grader och pmdd sedan 6 veckor.
    Senaste 2 med 1,5 dos har gått till baka tyckte jag hade hög Nitrit 25-50 efter en vecka jag kör diskus matar mycket men också suger botten varje vecka så det blir inte mycket näring där.
    Har lagt öp lite bilder på dom Jag vet att en är svärds planta en minitwister bladet ligger mot gruset dom andra vet jag ej namnet på.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jag tycker det ser ut som gamla fula blad som du mekaniskt får ta bort, de nya från tex svärdsplantan ser ut att vara i gott skick.
    Att du inte klarar papegojbladet (Alternantheran)är inget att gråta äver, du är inte den enda utan det är bara att köpa en annan sorts växt och ersätta denna.
    Anubiasen växer sakta och svarar således lite senare om den trivs, något som den ser ut som att den inte gjort tidigare.
    Har du Ancistrus i karet?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • hult87
      • February 2010
      • 1287

      #3
      Ursprungligen postat av Rickard p
      Har läst om olika problem på Haakas sida men jag tycker det är svårt att tyda mina problem .
      Kör ett 540 kar 4*36w, co2 tub,7PH ,7dk 29 grader och pmdd sedan 6 veckor.
      Senaste 2 med 1,5 dos har gått till baka tyckte jag hade hög Nitrit 25-50 efter en vecka jag kör diskus matar mycket men också suger botten varje vecka så det blir inte mycket näring där.
      Har lagt öp lite bilder på dom Jag vet att en är svärds planta en minitwister bladet ligger mot gruset dom andra vet jag ej namnet på.
      http://www.minhembio.com/Rickard%20xxls/273796/

      grymt snygga högtalare du gjort!!!

      Kommentar

      • Rickard p
        • November 2009
        • 115

        #4
        Jag har 5 st Ancistrus plus lite bäbisar .
        Jag ska ersätta 2 st 36w med 2st 80w tänkte jag .
        Har bara hittat att tritonakvarie säljer lösa 80w HF-don finns det inga sötvatten sidor att köpa dom på så man kan köpa med rören samtidigt dom rekommendera 10k rör att dom kan funka dom har ej provat själva eftersom dom bara kör salt.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Då finns det även en risk att de skador som svärdsplantan har, är resultatet av dina Ancistrus gnagande...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Rickard p
            • November 2009
            • 115

            #6
            Jag har två andra mal kommer inte i håg namnet tar bild på dom .

            Jag tycker dom är dåliga på att städa glassen finns det någon bra mal som är effektiv på rutor och inte äter växter inte diskusar och inte blir större än 15-20cm.
            Det kan vara värt att betala för en fisk om man ska ha den en längre tid som uppfyller sina krav .

            Kommentar

            • hawkse
              • December 2009
              • 781

              #7
              Ursprungligen postat av Rickard p
              Jag har två andra mal kommer inte i håg namnet tar bild på dom .

              Jag tycker dom är dåliga på att städa glassen finns det någon bra mal som är effektiv på rutor och inte äter växter inte diskusar och inte blir större än 15-20cm.
              Det kan vara värt att betala för en fisk om man ska ha den en längre tid som uppfyller sina krav .
              Ett stim Otocinclus. Eventuellt i kombination med ett par siamesiska algätare. Min Ancistrus åker snart ut pga samma bekymmer.

              Kommentar

              Arbetssätt...