Flyt växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #31
    Enl Calflora är det limnobium spongia ssp. laevigatum som är synonymen..
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Flaxss
      • November 2008
      • 1718

      #32
      Ursprungligen postat av Gaffel
      Enl Calflora är det limnobium spongia ssp. laevigatum som är synonymen..
      ja Svenska Kulturväxtdatabasen eller Calflora från Kalifornien. det är ju upp till var och en vad man vill tro på

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #33
        Tja hade det handlat om pelargoner så hade jag tveklöst hängt på den svenska siten men knappast när det rör sig om central och sydamerikanska växter, då satsar jag hellre mina stålar på jänkarna, speciellt som både aquatic plant central, tropica samt alla akvarie-wikis jag hitintills hittat säger samma sak!
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #34
          Ursprungligen postat av Gaffel
          Tja hade det handlat om pelargoner så hade jag tveklöst hängt på den svenska siten men knappast när det rör sig om central och sydamerikanska växter, då satsar jag hellre mina stålar på jänkarna, speciellt som både aquatic plant central, tropica samt alla akvarie-wikis jag hitintills hittat säger samma sak!
          gör du så min vän..............

          Kommentar

          • Svetsaren
            • July 2009
            • 193

            #35
            Nu är det ju inte dammsäsong, men när det blir varmare, så brukar "dammaffärerna" ha små bägare med "ytväxter". Har sett både pistia och salvinia på t ex byggvaruhus och Vellingeblomman i Skåne. Andmaten får man förr eller senare, oavsett om man vill eller inte, verkar det som....

            Kommentar

            Arbetssätt...