vad är det för växt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #16
    Har aldrig haft problem med dem, har fått hem via fiskaffären men de har alltid försvunnit själva.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Lineli
      • February 2010
      • 565

      #17
      Ok, erfarenheterna verkar olika nu vet jag inte hhur jag ska göra...

      Kommentar

      • Nilsrolf
        • November 2006
        • 549

        #18
        Förstår inte problemet. Ok om man inte gillar dem eller inte vill ha flytväxter, kan vara lite jobbigt att få bort dem. Jag plockar ur en 10-15 nypor varje vecka ur mitt 60 liters. Vill man ha växter i ytan tycker jag de är helt ok, ger också vad jag kan tolka/min erfarenhet positiva effekter på akvariet.

        Kommentar

        • joad
          • August 2004
          • 242

          #19
          Ett tips, om du kan få tag i en inte allt för stor guldfisk, decimeter-stor sisådär, så käkar de Andmat. Jag ville ha bort den från mitt akvarium och fick låna en guldfisk av en kompis. Den åt upp all Andmat på några veckor och jag har inte sett ett blad sedan dess.
          130L
          För tillfället fisksoppa av guds nåde, siktar på 500L asieninspirerat.

          Kommentar

          • danne0301
            • July 2009
            • 1128

            #20
            Nu har jag inte haft några själv men i butik där jag såg att de fanns i flera kar, så tyckte jag det såg riktigt mysigt ut.
            Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

            2 gånger 54L odlingsprojekt
            540L Ormhuvudfisk som blev CA

            Kommentar

            • Mick13
              • May 2008
              • 1796

              #21
              Heh jag var till en grannes damm i våras och tog hem andmat för att kunna ge slöjstjärtarna friskt foder året om. Tröttnade på mattan i 180L flyttade över den största av dem det tog 2 dygn så var det inte att blad kvar =)
              In vino veritas, in aqua sanitas

              Kommentar

              • Lineli
                • February 2010
                • 565

                #22
                Nu har jag tagit bort lite men inte allt...

                Kommentar

                • Dexter
                  • December 2009
                  • 984

                  #23
                  Jag hade gärna velat ha lite. Har fått med några blad när vi köpt fiskar ngn gång men det försvinner alltid. Har ganska mycket cirkulation så det är kanske därför. Tetrorna trivs säkert jättebra med skuggan de ger.
                  /Dexter

                  75 liter mix, 220 liter mix

                  Kommentar

                  • Lineli
                    • February 2010
                    • 565

                    #24
                    All andmat är nu borta! Jag tyckte det såg skräpigt ut så jag håvade upp det efter hand och snart var allt borta!
                    Jag har inte upplevt att andmaten ökade i mängd så explotionsartat som jag trodde.
                    Det var rätt lätt att få bort

                    Kommentar

                    • matknu
                      • April 2010
                      • 22

                      #25
                      Jag går med i dissa-andmatklubben. Trodde att det var nate men.... Så jäkla jobbigt. Jag har ett 60 liters i köket och det är svårt att komma åt at håva upp... Jag tar en rostfri platt sil...så'n som man skummar långkok mm med. Det växer våldsamt snabbt och växterna under gillar det inte alls.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...