Växter med Schenker och postens priser?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #16
    Jag sätter mina växter, oavsett vad det är, i en påse man transporterar fisk i, med så lite luft och vatten som möjligt, plattar till, lindar in i bubbelplast, in i en tom mjölktetra och skickar iväg.

    Skickade senast i veckan då det var -15 ute, växterna kom fram i perfekt skick dagen efter. Frakten blev på 12KR.

    Kommentar

    • _vinkelslip_
      • June 2009
      • 242

      #17
      Jag säljer mkt på tradera och min packning ser ut så här:

      Påse som är nära inpå lufttät, mao nästan all luft utsugen.

      Är det riktigt kallt snor jag tidningspapper och sedan bubbelplast.

      Slutligen ner i antingen kartong eller helt enkelt ett kuvert.

      Än så länge är det ingen som har klagat på varken skick eller pack.

      Kommentar

      • CyberLizard
        • October 2009
        • 165

        #18
        Jag har fått en hel del växter skickade till mig nu i veckorna, och även om det ibland har varit mycket enkelt packat (plastpåse + toapapper + gammal matkartong + omslagspapper m. tejp) så har allt klarat frakten väl! Men det finns säkert växter som är kinkigare än de jag fått skickade till mig.
        Projektråd 160L SA

        Kommentar

        • Martin85
          • February 2008
          • 465

          #19
          Ursprungligen postat av Johanski
          Jag sätter mina växter, oavsett vad det är, i en påse man transporterar fisk i, med så lite luft och vatten som möjligt, plattar till, lindar in i bubbelplast, in i en tom mjölktetra och skickar iväg.

          Skickade senast i veckan då det var -15 ute, växterna kom fram i perfekt skick dagen efter. Frakten blev på 12KR.
          oj. Hur får du ner det till 12:- och sån snabb leverans?

          Låter som det är svårt med icke skrymmande hos posten. Bara det blir 3+cm tjockt så kostar det 12:- extra utöver vikten på brevet.

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            #20
            Ursprungligen postat av Martin85
            oj. Hur får du ner det till 12:- och sån snabb leverans?

            Låter som det är svårt med icke skrymmande hos posten. Bara det blir 3+cm tjockt så kostar det 12:- extra utöver vikten på brevet.
            Hmm? Det blir helt enkelt inte tjockt alls när man tar ur all luften ur påsen. Sen är ju mjölktetran "ihopvikt" också.

            Lämnar in den mån-ons någon timma före tömning av brevlådan de har inne på coop här bredvid mig. Har alltid bara tagit ett dygn för växterna att komma fram.

            Kommentar

            • Carl-Filip
              • December 2009
              • 38

              #21
              jag fick växter skickade till mig från en på plantswap o dom var riktigt bra packade. 20st skott från en svärdsplanta i en påse med tidningspapper runt om sen låg dom i ett sönderklippt mjölkpaket som var ihoptejpat så växterna var skyddade från o bli ihoptryckta o det skickades på söndagkväll o jag fick det på morgonen vid 10 direkt i brevlådan. o då var det ca 5 minus ute. tyckte växterna såg jättebra ut.

              Kommentar

              Arbetssätt...