Ledsen Svärdsplanta (Bild)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Faked
    • December 2009
    • 32

    Ledsen Svärdsplanta (Bild)

    Min Svärdsplanta ser inte alls glad ut, snarare som den sakta men säkert dör.

    Här är en bild på ett par av dom sjukaste bladen som jag klippt av hoppas någon vet vilken av alla faktorer som är den felande länken




    Mina andra växter ser ut att må bra och min Glossstigma förökar sig sakta men säkert
    Mitt 80L Low-Tech Projekt
  • addo
    • January 2007
    • 609

    #2
    Ursprungligen postat av Faked
    Min Svärdsplanta ser inte alls glad ut, snarare som den sakta men säkert dör.

    Här är en bild på ett par av dom sjukaste bladen som jag klippt av hoppas någon vet vilken av alla faktorer som är den felande länken




    Mina andra växter ser ut att må bra och min Glossstigma förökar sig sakta men säkert
    Om du klarar glosso har du nog tillräckligt med ljus samt näring i vattnet. Jag skulle testa med bottengödning då svärdplantor tar upp mycket näring med rötterna.

    Hur gammal är plantan?, om den är ny kan det vara så att de gamla bladen är av emers form (ovanför vatten) och dör för att ge plats åt nya submersa blad.

    Kommentar

    • Faked
      • December 2009
      • 32

      #3
      Tack för tipsen
      Vet inte riktigt hur gammal den är jag har i alla fall skaffat den nyligen, men här är en bild på hur stor den är:


      Jag kör lowtech så den har rötterna i blomjorden och ska i alla fall i teorin ta vad dom behöver där, men det verkar inte som att den gör det riktigt
      Mitt 80L Low-Tech Projekt

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Svärdsplantor brukar ta sig efter ett tag. Lite tålamod, så kickar den igång snart.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • Faked
          • December 2009
          • 32

          #5
          haha ja du har förmodligen rätt, så sjukt svårt att inte överanalysera allt bara
          Tack för hjälpen
          Mitt 80L Low-Tech Projekt

          Kommentar

          • Karin_95
            • May 2009
            • 85

            #6
            shit vilket fint akvarie du har gillar stilen , du kanske behöver mer järn i vattnet, har också nyligen (för ett par veckor sedan) köpt en svärdsplanta och de händer dsm med min :O

            Kommentar

            • Faked
              • December 2009
              • 32

              #7
              Man tackar för komplimangerna
              Ja jag vet inte riktigt men ska nog ge karet en dos PMDD för att hjälpa det på traven lite =)
              Mitt 80L Low-Tech Projekt

              Kommentar

              Arbetssätt...