Uppäten javaormbunke..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bebisrosa
    • December 2008
    • 9

    #16
    Har knappt några alger i mitt kar, har siamesiska algätare o dom är på rutorna lite då o då

    Får väl nog göra mig av med två malar iaf eftersom jag vill ha massa växter i karet

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Det är en ända att börja nysta i, iaf!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Riddaren
        • June 2009
        • 126

        #18
        Jo det ser verkligen ut som att en ancistrus har varit på dem. Det är av den anledningen som jag alltid undviker att ha ancistrus, det finns betydligt bättre substitus om man behöver bra algätare.

        Det behöver inte alltid vara så att de faktiskt äter på växterna, utan de kan vara så att de vill åt algerna som är på bladen, men när de gnager på dessa så skadar de även växten.
        På anubis har jag aldrig sett att de har gjort någon skada däremot, kanske för att bladen då är för tjocka.
        ______________________________________________
        540 L + 540 L + 47 L
        Entusiastisk amatör

        Kommentar

        • Fräken666
          • August 2008
          • 125

          #19
          Så ser mina blad ut också och jag har ingen ancistrus dock har jag Gibbes och ottisar men jag tror inte att det är dom. Jag tror nog mer på Näring och ljus ( för min del) men det skulle vara roligt att se om det blir bättre när du tar bort malarna.

          Kommentar

          • Aqua1500
            • March 2005
            • 22

            #20
            Hade en mal ( Glyptoperichthys gibbiceps) som var runt 18cm som åt upp i stort sett alla växter som planterades in. Frågade i zoobutik och han sa att det troligen inte fanns tillräckligt att äta för malen och rådet blev att lägga i extra grönt till han.

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13123

              #21
              Ursprungligen postat av bebisrosa
              http://rosafuckface.bilddagboken.se/...oadSuccess=1#0

              här fick jag ett relativt bra kort på ett blad som är uppätet
              Exakt så där ser mina gamla blad ut på mina javaormbunkar och det är ingen som har gnagt på dem! Hmm tung i högerfoten
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              Arbetssätt...